Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 11 лет назад пользователемАнна Поликарпова
1 LOGO 1 Classical University Management System as a Fundamental Factor of Continuous Quality Improvement of Professional Training September, 2012
2 2 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента New realities of daily activity of modern universities: -competition between universities; -the development of universities of the entrepreneurial type; -the decrease in the number of secondary school graduates. It demands new approaches providing continuous quality improvement of professional training.
3 3 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The creation, introduction and certification of quality management system ISO is a system-forming basis which is able to coordinate university organization departments such as 13 faculties, 44 chairs, 10 divisions, 2 centres.
4 4 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Vitebsk State University named after P.M. Masherov initiated the creation, introduction and certification the occupational health and safety management system at Belarusian State Institute for Standardization and Certification.
5 5 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The integrated management system Quality management system Occupational health and safety management system
6 6 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The conceptual matrix of the integrated system: - scientific disciplines; - their categories; - chief theoretical statements.
7 7 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Scientific disciplines and their branches: 1. In management: social, strategic, innovative management, quality management. 2. In sociology: sociology of management, education, science, knowledge, innovations, personality, youth, professions, labour. 3. In psychology: pedagogical psychology, managerial psychology, organizational psychology, labour psychology and ergonomics. 4. In pedagogy social pedagogy, andragogy, university pedagogy, pedagogical management, professional pedagogy.
8 8 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The levels of the factors of continuous quality improvement of professional training: -international; -national; -regional; -university; -chair; -academic; -student.
9 9 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Statements revealing these factors: 1. Continuous university teachers professional development includes scientific and professional pedagogical development. 2. Training students for research approach implementing in their future professional activity is the leading factor of graduates research competence principals formation.
10 10 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Statements, revealing these factors: 3. University goal achievement productivity is provided with the optimal identification of the initial condition of the processes, relations, kinds of activities, relevant formulation and optimal realization of intermediate, total and strategic goals. 4. The essential factor of the continuous quality improvement of professional training is the achievement by the university its leading role in the regional system of secondary, technical secondary and higher education.
11 11 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Statements revealing these factors: 5. The formation of social and professional responsibility becomes the essential system- forming factor of the quality improvement of professional training.
12 12 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The quality of the educational process Teaching technologies Learning technologies
13 13 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Personal and professional development of specialists leads to 1)the retardation of the professional self- development; 2)professional crises; 3)professional destructions.
14 14 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента MANAGEMENT SYSTEM is the essential factor of continuous quality improvement of professional training. Its establishment and advancement: 1) correspond with the current and perspective goals of the university development; 2) guarantee the efficiency of the activities held by the university.
15 LOGO Click to edit company slogan. Учреждение образования «Витебский государственный университет им. П.М. Машерова»
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.