Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 8 лет назад пользователемВалерия Саблина
1 Подготовила учитель Радецкая Мария Давидовна
2 Познакомить учителей с теорией и практикой организации и проведения научно - исследовательской роботы как одним из эффективных способов активизации позназватьельной деятельности школьников. Цель :
3 это деятельность учащихся под руководством учителя, связанная с решением творческой исследовательской задачи с заранее неизвестным результатом и предполагающая наличие основных этапов, характерных для исследования в научной сфере. Научно - исследовательская деятельность школьников -
4 1. Тема должна представлять интерес для учащегося не только на данный момент, но имела бы непосредственное отношение к предварительно выбранной им будущей специальности ; 2. Тема интересна не только ученику, но и педагогу. Это происходит тогда, когда сам научный руководитель занят исследовательской роботой и в рамках избранной им сферы виделяет требующую разроботки область для изучения ее учеником. 3. Тема также должна быть реализуема в имеющихся условиях. Это значит, что по выбранной теме должны быть доступны оборудование и литература. Основные критерии выбора темы :
5 1. Тема должна быть сформулирована по возможности лаконично, а используемые при ее формулировке понятия должны быть логически взаимосвязаны. 2. Тема должна быть понятна не только учителю, но и ученику. 3. Формулировка темы отражеет сосуществование в науке уже известного и ещё не исследованного, т. е. процесс развития научного познания. В конце роботы тема может поменяться. Требованиях к формулировке темы :
6 Цель исследования – это конечный результат, которого хотел бы достичь исследователь при завершении своей роботы. Формулировку цели исследования можно начинать с традиционно - принятых слов : выявить …; установить ….; обосновать …; уточнить …; объяснить ; доказать ; разроботать …. Задачи исследования – это выбор путей и средств, для достижения цели в соответствии с видвинутой гипотезой. Формулировать задачи необходимо очень тщательно, так как описание их решения в дальнейшем составит содержение глав. Заголовки глав рождаются именно из формулировок задач. Цель и задачи исследования
7 Мэта працы : выявіць асаблівасці адлюстравання атомной катастрофы як катастрофы свядомасці ў творчасці японскіх і беларускіх паэтаў. Задачы : 1. вывучыць і сістэматызаваць крытычны матэрыял па обратной проблеме ; 2. адзначыць спецыфіку показу атомной трагедыі ў творчасці Тамікі Хара, Санкіці Тогэ, Мунэтосі Фукагава ; 3. вызначыць адметнасць адлюстравання чарнобыльскай катастрофы ў паэзіі Рыгора Барадуліна, Міколы Мятліцкага, Міхася Башлакова. 4. выявіць тыпалагічнае падабенства і адрозненне ў показе атомной катастрофы як катастрофы свядомасці ў творчасці японскіх і беларускіх аўтараў. Выяўленне атомной катастрофы як катастрофы свядомасці ў паэзіі японскіх і беларускіх аўтараў
8 Методы эмпирического уровня : - наблюдение - интервью - анкетирование - опрос - собеседование - тестирование - фотографирование - счет - измерение - сравнение Виды методов исследования
9 Методы экспериментально - теоретического уровня : - эксперимент - лобораторный опыт - анализ - моделирование - исторический - логический - синтез - индукция - дедукция - гипотетический Виды методов исследования
10 Методы теоретического уровня : изучение и обобщение абстрагирование идеализация формализация анализ и синтез индукция и дедукция аксиоматика Виды методов исследования
11 Пример 1. Методы исследования : наблюдение, интервью, анализ статистики, изучение СМИ, литературы. Пример 2. Методы исследования : 1. теоретический : теоретический анализ литературных источников, газет ; 2. эмпирический : интервью, социологический опрос - анкетирование. Пример 3. Методы исследования : теоретический анализ и обобщение научной литературы, периодических изданий об истории города из архивов и фондов музеев, библиотек, экскурсии в окрестностях, где происходили исторические события. Пример 4. Методы исследования : 1. библиографический анализ литературы и материалов сети Internet; 2. проведение замеров температуры ; 3. системный анализ ; 4. виделение и синтез главных компонентов. Примеры записи методов исследования
12 Наблюдение - активный позназватьельный процесс, опирающийся прежде всего на роботу органов чувств человека и его предметную материальную деятельность. Сравнение - позволяет установить сходство и различие предметов и явлений действительности. В результате сравнения устанавливается общее, что присуще двум или нескольким объектам. Измерение - определение численного значения некоторой величины, посредством единицы измерения. Дает точные, количественно определенные сведения об окружеющей действительности. Эксперимент - предполагает вмешательство в естественные условия существования предметов и явлений или воспроизведение определенных сторон предметов и явлений в специально созданных условиях с целью изучения, без осложняющих процесс сопутствующих обстоятельств Характеристика методов исследования
13 Анализ - изучение каждого элемента как части целого, расчленение изучаемого предмета или явления на составные элементы. Синтез - соединение элементов изучаемого объекта в единое. Моделирование - исследование объектов при помощи моделей – аналогов определенного фрагмента природной или социальной реальности. Обобщение - позволяет обнаружить в многообразии предметов нечто общее, необходимое для правильной ориентации в окружеющем мире. Прогнозирование - вероятностные суждения о состоянии какого - либо явления в будущем Характеристика методов исследования
14 Беседа - организуется с целью выявления индивидуальных особенностей личности, ее мотивов, позиции. Применяется на стадии подготовки массовых анкетных опросов для определения области исследования, пополнения и уточнения данных массовой статистики и как самостоятельный метод сбора информации. Анкетирование – метод опроса, заключающийся в самостоятельном заполнении респондентом ( опрашиваемом ) опросного листа ( анкеты ) по указанным в нем правилам. Интервьюирование - метод опроса, осуществляемый в форме целенаправленной беседы по заранее подготовленному плану с лицом или группой лиц, чьи ответы на поставленные вопросы служет исходным источником информации. Характеристика методов исследования
15 Метадалогіяй даследчай працы з яўляюцца напрацоўкі беларускіх, рускіх і японскіх даследчыкаў. Аналіз твораў беларускіх і японскіх паэтаў. Параўнанне. Абагульненне. Метадалогія даследавання ( з вопыту )
16 Характэрнымі асаблівасцямі іх мастацкага выяўлення атомной катастрофы з яўляюцца : - показ натуралістычных, неприглядных, анатамічных падрабязнасцей катастрофы ; - выяўленне душэўнага і фізічнага стану людзей, іх боль і пакеты ; - яднанне асабістага і грамадскага ; - заклік да спынення гонкі ўзбраенняў і антываенны пафос ; - кв голая вера ў будучае адраджэнне родных гарадоў. Аналіз
17 можно вызначыць агульныя матывы, узнятыя ў дворах гэтых паэтаў на тему атомной катастрофы : - матыў мёртвай, атручанай зямлі ; - матыў беженства, выгнанная з роднай зямлі ; - матывы трывожнага роздуму пра будучыню ; - матыў загубленного, адабранага дзяцінства ; - зварот - малітва за народ, за землю, за мову. - матыў надзеі, веры на выратаванне. Аналіз
18 Агульнае : па - першая, поэты абедзвюх краін першимі адгукнуліся на беду, не засталіся ўбаку, чуйна і эмацыянальна выказалі свае адносіны да катастрофы. Па - другое, показалі, што, нягледзячы на причины катастрофы, у першую чергу церпяць людзі, природа, усё живое. Па - трэцяе, многія матывы лірыкі пераклікаюцца : матывы душэўных пекут і гора, атручанай, мёртвай зямлі, страчанага, загубленного дзяцінства, яднання ўласнага і ўсеагульнага гора, кв голая надзея ў будучае, у тое, што земля ачысціцца ад бруду і радыяцыі. Адрознае : у беларускіх паэтаў на першим плане эмацыянальны, душэўны боль, у японскіх – фізічны, з вельмі натуралістычнымі, назвать анатамічнымі падрабязнасцямі смерці і пекут. У японскіх дворах вельмі востра ўздымаецца антываенны пратэст і пафос, показваецца палітычны стан тагачаснай Японіі. У той же час беларускія аўтары спрабуюць выявіць причины тэхнагеннай катастрофы менавіта як катастрофы свядомасці. Вельмі яўна гучыць у нашей паэзіі зварот да вышэйшых сіл, да Бога. Абагульненне і параўнанне
19 Адзін, два оборты аўтары Дудараў, А. Князь Вітаўт : пьесы / А. Дудараў. Мінск : Маст. літ., с. Мішчанчук, М. I. Беларуская літаратура ХХ стагоддзя / М. I. Мішчанчук, I. С. Шпакоўскі. Мінск : Вышэйш. шк., с. Чатыры і больш аўтараў Культурология : учеб. пособие для вузов / С. В. Лапина [ и др.]; под общ. ред. С. В. Лапиной. 2- е изд. Минск : Тетра Системс, с. АФАРМЛЕННЕ ЛІТАРАТУРЫ
20 Калектыўны аўтар Уладзімір Караткевіч. Быў. Ёсць. Буду ! : успаміны, інтэрв ю, эссе / уклад. Г. Шаблінскай. Мінск : Маст. літ., с. Шматтомнае виданные Гісторыя беларускай літаратуры XX стагоддзя : у 4 т. / НАН Беларусі, Ін - т літ. імя Я. Купалы ; редкал.: У. В. Гніламёдаў [ і інш.]. Мінск : Беларус. навука, Т. 1: / Л. Я. Гаранін [ і інш.] с : Т. 4, кн. 1 : / С. А. Андраюк [ і інш.] с. АФАРМЛЕННЕ ЛІТАРАТУРЫ
21 Асобны том у шматтомным виданні Багдановіч, М. Поўны збор твораў : у 3 т. / М. Багдановіч. 2- е вид. Мінск : Беларус. навука, Т. 1: Вершы, поэмы, переклады, наследаванні, чарнавыя накіды. 751 с. Вучэбна - метадычныя матэрыялы Лойка, А. А. Роўнакутны трохвугольнік, обо Ад Палямона да Максіма Танка : да пампа спецкурсе Беларуска - руска - польскія літаратурныя сувязі / А. А. Лойка : Беларус. дзярж. ун - т, філал. ф - т. Мінск, с. АФАРМЛЕННЕ ЛІТАРАТУРЫ
22 Матэрыялы канферэнцый Куляшоўскія чытанні : матэрыялы Міжнар. навук. канф., 2627 крас г. / Мін - ва адук. Рэсп. Беларусь, Магілёўс. дзярж. ун - т імя А. А. Куляшова ; редкал.: А. М. Макарэвіч ( адк. ред.) [ і інш.]. Магілёў : МДУ імя А. А. Куляшова, с. Архіўныя матэрыялы Нацыянальны архіў Рэспублікі Беларусь ( НАРБ ). – Ф. 4 п. Оп. 1. Д Л. 2. Подлинник АФАРМЛЕННЕ ЛІТАРАТУРЫ
23 Электронныя ресурсы 1. Журава, А. С. Электронны трэнажор па беларускай мове. 3 клас [ Электронны ресурс ] / А. С. Журава. – 3- е вид. – Мазыр : Содействие, – 1 электрон. апт. дыск (CD-ROM) 2. Философский энциклопедический словарь [ Электронный ресурс ] / гл. ред.: Л. Ф. Ильичёв [ и др.]. – М. : Сов. энцикл., – Режим доступа : – Дата доступа : АФАРМЛЕННЕ ЛІТАРАТУРЫ
24 безэмацыянальнае суцэльнае чытанне тэксту даклада шмат тэксту на слайдзе ; слайд цалкам паўтарае тэкст ; немагчымасць тлумачэння навуковых тэрмінаў, ужытых ў працы ; недапушчальны выклад матэрыялу двума ці больш дакладчыкамі ( на пытанні адказваць могуць усе, хто рыхтаваў роботу, калі робота - калектыўная ); парушэнне рэгламенту ; !!!!! Яшчэ раз пра культуру паводзін пры адказе на пытанні. Захоўваем ветлівасць і карэктнасць у адносінах да калег. РАСПАЎСЮДЖАНЫЯ ПАМЫЛКІ ПРЫ АБАРОНЕ ДАСЛЕДЧЫЦКІХ ПРАЦ
25 неадпаведнасць фармальным патрабавання конкурсу, выкладзеным ў Палажэнні ; тэма для даследавання сфармулявана занадта шырока ; у роботах не прадстаўляецца агляд літаратуры, якая існуе па тэме даследавання ; мэта ( адна ), а не некалькі ; сярод метадаў памылкова называюць ( даследаванне, аналіз, сістэматызацыю ); неадпаведнасць высноў і задач даследавання ; метадалагічная база даследвання не вызначана ; непаўната даследвання, аднабаковае прадстаўленне і разгляд матэрыялу ; РАСПАЎСЮДЖАНЫЯ ПАМЫЛКІ ПРЫ ВЫКАНАННІ ДАСЛЕДЧЫЦКІХ ПРАЦ
26 парушэнне лагічнасці ; слабасць доказаў, адсутнасць дакладнасці абгрунтаванняў і доказаў ; рэфератыўна - кампілятыўны характар асобных робот ; невыкарыстанне спасылак пры цытаванні першакрыніц ; адступленне ( обо замена ) навуковага стылю падачы матэрыялу ; афармленне бібліяграфічнага спісу выкарыстанай літаратуры з памылкамі. РАСПАЎСЮДЖАНЫЯ ПАМЫЛКІ ПРЫ ВЫКАНАННІ ДАСЛЕДЧЫЦКІХ ПРАЦ
27 ДЗЯКУЙ ЗА ЎВАГУ !
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.