Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 9 лет назад пользователемФилипп Крупенский
1 Игнатович Марина Ивановна учитель английского языка школа 598 урок в 4 классе тема: «Сказки, рассказы»
2 Тема урока: «Сказки, рассказы» Цель урока: провести обобщающий урок по теме «Сказки, рассказы» Задачи урока: 1)Активизация грамматического навыка «Past Simple» 2)Активизация лексики по теме 3)Развитие навыка аудирования 4)Развитие навыков чтения текста с общим охватом содержания 5)Развитие навыков работы в группе 6)Развитие навыков логического мышления 7)Развитие умений монологической речи
3 Наглядные пособия: карточки, распечатки, презентация Технические средства: ПК, телевизор УМК: Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. Enjoy English / Английский с удовольствием. 4 класс. Дополнительный источник для аудирования: Elizabeth Gray, Virginia Evans. Welcome 2. учебник, с.74
4 План урока: 1) Организационный этап Озвучить тему урока, чем будем заниматься. 2) Речевая зарядка (p1, p2, p3…) Вспомнить лексику и неправильные глаголы в Past Simple 3) Аудирование (p1, p2, p3…) Настроить детей на восприятие и воспроизведение иноязычной речи 4) Составление истории из отрывков текста (work in groups) Развитие логического мышления 5) Работа с текстом (T – p1, p2, p3…, work in groups) Чтение и ответы на вопросы по общему содержанию текста, развитие навыков чтения и говорения с опорой на предложенную ситуацию 6) Создание сказок из словосочетаний и говорение (work in groups) Составление сказок из предложенных словосочетаний, устное воспроизведение. Развитие догадки. 7) Домашнее задание 8) Заключительный этап Оценка работы каждой из групп. Выставление отметок.
5 Fairy Tales PLAN 1)Warming up (words, irregular verbs) 2)Listening and matching 3)Making up stories in groups 4)Reading and answering questions 5)Creating – speaking – guessing in groups 6)Home task
6 Ход урока 1) Introduction Greeting (Hello, my dear children…) T: Whats the date today, P1? P1: Today is the 22 nd of December. Today is Thursday. T. Who is absent today, P1? P1: … T: Thank you. Today our topic is «Fairy Tales». We are going to listen, read and discuss a lot of interesting stories. But first, lets revise some words that would help us during the lesson. 2) Warming-up (irregular verbs) T shows the cards – children answer (T – P1, P2, P3…)
7 3) Listening T: We are going to listen to some story. I ask you to work individually. Ill give you the pieces of paper where you can see 4 parts of the story and 4 pictures. You should listen and put the parts of the story in the right order and match the pictures with the parts. Listening T: Now lets check. Who is ready? (T – P1) T: Well done!
8 4) Making up stories T: Lets have a look at the screen. You can see the names of different fairy-tales, which we are going to discuss today. Listen and repeat after me. And now Ill give each group 6 pieces of paper. You should guess and put this parts in the right order, so that they could make up a story. Then look at the slide and choose the suitable title for the story. I give you 5 minutes. Children work in groups, then T. checks each of the groups. T: Great job!
9 5) Reading and answering questions T: Open your students books at p. 59. Lets do exercise 31. P1, read the task, please. P1: Read the story. Answer: Did the Wolf eat the sheep? T: P2, start reading the story, please. P3, continue reading… Who can answer the question? P4: No, he didnt. T: Thats right. So lets answer the other questions from exercise 32. T – P1, P2, P3… T: Now look at exercise 35. P2, read the task, please. P2: Look at the pictures and tell the new happy ending to the story. Use these words… T: So, I ask you to work in groups and make up the new ending of the story. One of each group should be able to tell it. I give you 5 minutes to prepare. The pupils from each group tell their endings of the story.
10 6) Creating, speaking, guessing Now, I think, you are ready to make up your own stories based on famous fairy tales. Work in groups, please. Ill give each group a piece of paper with some words and phrases. You should use them to create a story, but dont forget to use Past Simple!!! And choose someone in your group to draw a small picture of the story. Then one of each group will tell the story. The presentation should be maximum 2 minutes. And other groups will have to guess what is the name of your fairy tale. On the screen you can see the variants of the titles. I give you 10 minutes to prepare. Children work in groups. Then one from each group speaks. Other groups guess the right variants of the titles. T: Well done, my dear!
11 7) Home task Take your record books, please, and write down your home task. Your home task will be to make a project Lets write a fairy tale at p.64. Dont forget to draw a picture of the story. 8) Conclusion Today weve read and revised a lot of fairy tales. Youve done a great job! (Marks for class work)
12 Наглядные материалы, использованные на уроке: 1)Карточки для повторения неправильных глаголов irregular verbs.docx irregular verbs.docx 2) Презентация Fairy Tales.pptxFairy Tales.pptx 3) Распечатки тексты сказок.docxтексты сказок.docx
13 ИНТЕРНЕТ РЕСУРСЫ jpg - The Nutcracker jpg - Snow White sereia.jpg?bd37e1http://adrianeboneck.com.br/wp-content/uploads/2010/11/pequena- sereia.jpg?bd37e1 – The Little Mermaid - Sleeping Beauty 3f.jpghttp://img02.darudar.org/s600/00/01/7f/82/7f ce1a1d929fd93f6d456eb 3f.jpg - The Master Cat, or Puss in Boots - Little Red Riding Hood jpg – Snow Queen jpg - Cinderella
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.