Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 9 лет назад пользователемТатьяна Водзинская
1 Работа с детьми во внеурочное время. «Задания по английскому языку для детей – 5 класс.» Выполнила: Драган Ирина Анатольевна Учитель английского языка Конзаводской СОШ 2 Конзаводской СОШ 2
2 Цель: повторить материал; повторить материал; приблизить речевую деятельность детей к естественным нормам; приблизить речевую деятельность детей к естественным нормам; закрепить изученный материал в игровой форме. закрепить изученный материал в игровой форме.
3 1. Answer the questions. Scotland England Wales Ireland America Scotland England Wales Ireland America Daniel Defoe is a great writer. What country is he from? Daniel Defoe is a great writer. What country is he from? Frank Baum is a popular writer too. His book "The Wonderful Wizard of Oz" - is very famous. What country is he from? Frank Baum is a popular writer too. His book "The Wonderful Wizard of Oz" - is very famous. What country is he from? Swansea and Cardiff. What country are they in? Swansea and Cardiff. What country are they in? Many girls and boys like Welsh cakes. Where are they from? Many girls and boys like Welsh cakes. Where are they from? This country is in the North (на севере) of England. It is famous for Highland Games with bagpipes and Scottish dances. What is it? This country is in the North (на севере) of England. It is famous for Highland Games with bagpipes and Scottish dances. What is it?
4 2. Определить соответствия. Moscow London Paris New York Londonderry Moscow London Paris New York Londonderry What city is in: What city is in: 1) France; 1) France; 2) England; 2) England; 3)America; 3)America; 4)Russia; 4)Russia; 5)Ireland? 5)Ireland?
5 3. Составление слов. Учитель показывает слово misunderstanding на листе бумаги. За две минуты дети должны составить слова из букв данного слова. Выигрывает тот, кто составил больше слов.
6 4. Games with letters and sounds. Here are some ideas of creating our Games Centre of funny things o. The class is divided in two groups. And our game competition begin. Here are some ideas of creating our Games Centre of funny things o. The class is divided in two groups. And our game competition begin. 1. Games with letters and sounds. 1. Games with letters and sounds. 1Правильно произнесите гласные буквы. 1Правильно произнесите гласные буквы. 1)В каком из слов звук, передаваемый буквой "о" npoизносится иначе, чем в остальных? 1)В каком из слов звук, передаваемый буквой "о" npoизносится иначе, чем в остальных? a) phone, b) know, с) sorry, d) zero, e) no, f) home, g) go a) phone, b) know, с) sorry, d) zero, e) no, f) home, g) go 2)В каком из слов звук, передаваемый буквой "а" произносится иначе, чем в остальных 2)В каком из слов звук, передаваемый буквой "а" произносится иначе, чем в остальных.a) take, b) make, с) hay, d) May, e) cat, f) name, g) plate..a) take, b) make, с) hay, d) May, e) cat, f) name, g) plate.
7 5. Правильно произнесите согласные буквы. 5. Правильно произнесите согласные буквы. 1)В каком из слов звук, передаваемый буквой "s", npoизносится иначе, чем в остальных? 1)В каком из слов звук, передаваемый буквой "s", npoизносится иначе, чем в остальных? a) six, b) miss, с) bus, d) house, e) spoon, f) stair, a) six, b) miss, с) bus, d) house, e) spoon, f) stair, 2)В каком из слов звук, передаваемый буквой "с", npoизносится иначе, чем в остальных? 2)В каком из слов звук, передаваемый буквой "с", npoизносится иначе, чем в остальных? a) cat, b) coat, с) country, d) city, e) cry, f) can, g) clock. a) cat, b) coat, с) country, d) city, e) cry, f) can, g) clock.
8 6. Переставьте буквы так, чтобы получились слова. :. shfiEgndalniefn (fish) (England) (fine) :. shfiEgndalniefn (fish) (England) (fine) sciph Stcodlan gib (chips) (Scotland) (big) sciph Stcodlan gib (chips) (Scotland) (big)
9 7. Игра с использованием страноведческих знаний. Учащиеся используя свои знания (страноведческие) выполняют следующие упражнения. Учащиеся используя свои знания (страноведческие) выполняют следующие упражнения. 1) Read these sentences and write the name of the countries. 1) Read these sentences and write the name of the countries. London is the capital of ______. London is the capital of ______. The flag of_____is blue and white. The flag of_____is blue and white. Koalas-bears and Dingo-dogs live in_____. Koalas-bears and Dingo-dogs live in_____. The symbol of __________ is a red rose. The symbol of __________ is a red rose. New York is a very big city in____. New York is a very big city in____. The flag of ________ is green, red and white. The flag of ________ is green, red and white.
10 8. Make up from these letters 7 names of the English speaking ewn ezdanal ewn ezdanal lerinad lerinad daanac daanac nalcstod nalcstod gelnand gelnand Atrusaali Atrusaali lesaw lesaw
11 9. Какое слово лишнее? Зачеркните его. 9. Какое слово лишнее? Зачеркните его. Scotland, English, Wales, Ireland; Scotland, English, Wales, Ireland; famous, clever, beautiful, great, like, nice; famous, clever, beautiful, great, like, nice; I, he, she, is, they, we, you; I, he, she, is, they, we, you; milk, juice, chocolate, coffee, tea; milk, juice, chocolate, coffee, tea; fish, sausage, chips, banana. fish, sausage, chips, banana.
12 10. Распределите следующие слова по указанным группам. 10. Распределите следующие слова по указанным группам. nouns (существительные): adjectives (прилагательные): verbs (глаголы): nouns (существительные): adjectives (прилагательные): verbs (глаголы): Family, is, bacon, are, lovely, writer, jam, cheese, brave, have got, fruit, new. Family, is, bacon, are, lovely, writer, jam, cheese, brave, have got, fruit, new.
13 Рифмовки, для изучения неправильных глаголов. 1. Пол Наташа (подметать) sweep-swept-swept Дом в порядке (содержать) keep-kept-kept Потому что (знать) know- knew –known Что когда-то (вырастать) grow- grew-grown И конечно, (мечтать) dream-dreamt-dreamt Выйти замуж без проблем
14 2. Я кирпичик (бросать) throw-threw-thrown Он в окошко (улетать) fly-flew-flown Меня дядя (поймать) catch-caught-caught К папе с мамой (приносить) bring-brought-brought Но awake- awoke- awoken, он ни слова speak-spoke- spoken, Run-ran-run во весь опор, Find-found-found лишь топор!
15 The Rhyme. Monday's child is nice and slow Monday's child is nice and slow Tuesday's child is go, go, go Tuesday's child is go, go, go Wednesday's child is very funny Thursday's child is happy and sunny Friday's child is like a king Wednesday's child is very funny Thursday's child is happy and sunny Friday's child is like a king Saturday's child can dance and sing Sunday's child can stand on her head Saturday's child can dance and sing Sunday's child can stand on her head And count the ghosts under her bed! And count the ghosts under her bed!
16 Благодарю за внимание.
17 Источники материалов
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.