Интегрированный урок-путешествие Интегрированный урок-путешествие « Виртуальное путешествие по « Виртуальное путешествие по Новой Зеландии»

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
English-speaking countries 2015 Кудинова Н.В. МОУ СШ 8 Советского района Волгограда.
Advertisements

Clothes dress shoes raincoat coat jacket trousers.
What is the weather like today? Is it snowy? Is it sunny? Is it windy?
Презентация на тему English-speaking countries (Англо-говорящие страны)
Отвечаем на вопросы. (Презентация к уроку «Мы любим место, где мы живем!») Составитель: учитель иностранного языка Е.Е. Бирюкова МБОУ СОШ 3 (корпус 3)
Формирование лексических навыков владения английским языком в специальной (коррекционной) школе III-IV видов.
ТЕМА УРОКА 11 КЛАСС Составил учитель иностранных языков Петрова Т.М.
My toys -My name is Neznaika -What is your name? -Where are you from? - I am from Great Britain -Have you got many toys? -Yes, I have got many toys - Have.
Some- -body Any- - thing No- -where Every- Part 2.
Why do I study English?. In this presentation I will tell you why, where and how do I study English. I hope you will enjoy it!
These are (сущ. во мн.ч.). This is a (сущ. в ед.ч.).
English – speaking countries Quiz for the 8th form Teacher of English: Antyushina L.V.
Достопримечательности Калининграда. Визитная карточка Калининграда. Учитель МАОУ лицея 23 Ксенофонтова Евгения Анатольевна.
We are going to Great Britain. Double-Decker Bus.
1. Choose the correct word:... will you go on holidays? a) How b) Who c) Where 1. Choose the correct verb form: Sara... to the cinema yesterday. a) goes.
WHAT IS THE SCHOOL?. ? WHAT IS THE MAIN AIM OF OUR LESSON.
МОУ Средняя общеобразовательная школа 3 г. Электросталь, Московской области Aвстралия интегрированный урок по английскому языку и географии в 10 классе.
ПРЕЗЕНТАЦИЯ на тему: « Диалогическая речь в английском языке ».
What presents are we going to give to English friends? 1.To use to be going to in questions. 2.To listen to classmates and answer their questions. 3.To.
Unit 1 Speaking about seasons and weather Section 1 What is your favourite season?
Транксрипт:

Интегрированный урок-путешествие Интегрированный урок-путешествие « Виртуальное путешествие по « Виртуальное путешествие по Новой Зеландии»

ЦЕЛИ УРОКА: -СФОРМИРОВАТЬ ЦЕЛОСТНОЕ ПРЕДСТАВЛЕНИЕ О НОВОЙ ЗЕЛАНДИИ ПУТЁМ ИНТЕГРАЦИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА И ГЕОГРАФИИ; -ПОКАЗАТЬ ВЗАИМОСВЯЗЬ МЕЖДУ УЧЕБНЫМИ ПРЕДМЕТАМИ. ЗАДАЧИ УРОКА: 1. Активизировать исследовательские способности учащихся. 2. Развивать умения характеризовать страну по плану. 3. Развивать умения вести диалог на английском языке. 4. Способствовать развитию лексической компетенции. 5. Развивать навыки работы с разными источниками информации. 6. Воспитывать любознательность, любовь и интерес к природе, толерантное отношение к другим народам.

NEW ZEALAND NEW ZEALAND (VIRTUAL TRAVELLING)

..\Рабочий стол\Помеченные фотографии.jpg..\Рабочий стол\Помеченные фотографии.jpg

COUNTRIES COUNTRIES AUSTRALIA AUSTRALIA GREAT BRITAIN GREAT BRITAIN NEW ZEALAND NEW ZEALAND CANADA CANADA AMERICA (the USA) AMERICA (the USA)

План характеристики страны 1. Географическое положение страны 2. История исследования 3. Рельеф 4. Климат 5. Органический мир 6. Население страны и хозяйственная деятельность

Questions 1. Who knows where New Zealand is situated? 2. What seas and oceans is New Zealand washed by? 3. Is it an island? 4. How large is its territory? 5. What city is its capital? 6. How great is its population? 7. Are there any volcanoes in New Zealand?

Clothes a fur-coat a cap a jacket an umbrella trousers a blouse boots

Plants in New Zealand Plants in New Zealand КАУРИ (хвойное дерево, диаметр 2 м.) КАУРИ (хвойное дерево, диаметр 2 м.) ЦИАТЕЯ (папоротник, высота 5-6 м.) ЦИАТЕЯ (папоротник, высота 5-6 м.) НИКАУ (дикорастущая пальма) НИКАУ (дикорастущая пальма) ТМЕСИПТЕРИС (травянистое растение) ТМЕСИПТЕРИС (травянистое растение)

A beautiful country (an English song) There is a country, There is a country, A beautiful country, A beautiful country, Where I want to go. Where we can go. Yes, there is a country, Yes, there is a country, A beautiful country, A beautiful country, Where I want to go. Where we can go. Oh, I want to go there today, Oh, we can go there today. Yes, I want to go there today, Yes, we can go there today. Its got flowers and bees Its got beaches and seas And birds in the trees So take me there,please Oh, I want to go there today Oh, take me there today.

Complete the sentences: 1. New Zealand is…(географическое положение) 1. New Zealand is…(географическое положение) 2. Its capital is…(город) 2. Its capital is…(город) 3. There are volcanoes…(и гейзеры в Новой Зеландии) 3. There are volcanoes…(и гейзеры в Новой Зеландии) 4. Its population is…(около 4 миллионов человек) 4. Its population is…(около 4 миллионов человек) 5. The climate in New Zealand is… (субтропический) 5. The climate in New Zealand is… (субтропический) 6. Here you can see…(замечательные деревья и интересные животные) 6. Here you can see…(замечательные деревья и интересные животные) 7. A small bird…(называется киви) 7. A small bird…(называется киви) 8. The original New Zealanders …(называются маори) 8. The original New Zealanders …(называются маори) PUT THE SENTENCES IN ORDER & TELL ABOUT PUT THE SENTENCES IN ORDER & TELL ABOUT NEW ZEALAND NEW ZEALAND

Урок подготовили и провели: Урок подготовили и провели: учитель английского языка учитель английского языка Аблясова Людмила Николаевна Аблясова Людмила Николаевна учитель географии учитель географии Копылова Людмила Николаевна Копылова Людмила Николаевна

THANK YOU THANK YOU FOR FOR YOUR ATTENTION ! YOUR ATTENTION !