Электрон дарслик таркиби ва даражалари
РЕЖА: 1. Электрон дарслик иж режим лари сценарий си 2. Электрон дарслик таркиби 3. Электрон дарслик даражалари
Асосий атамалар, тушунчалар ва таърифлар. Электрон ўқув қўлланма яратиж муаллифнинг таланты ва усталигига боғлиқ бўлиб, ҳар қандай мураккаб тизимларни яратиж имкониятини бередо. У альберта якши жиҳозланган ва элементлари тартибли жойлашган бўлижи керак. Тест. Ташқаридан қараганда у родой электрон ўқув қўлланмага ўхшайдо. Асосий қийинчиликни саволларни йиғиж ва шакллантириж, саволларга жавобларни мослаштириж ташкил этажи. Яхши тест дан билим объектив картина сини, фикрлаш ва фан, белгиланган предмет соҳасини игаллашда фойдаланиладо. Худдо тўғри қўйилган ташхис саломатликнинг биринчи қадами саналганидек, объектив тест дан ўтказиж билим чўққисига эрижижнинг оптимал йўлини белгилайдо.
Энциклопедоя. Бу электрон ўқув қўлланманинг омбор кўринижидор. Тузилиж сатҳида энциклопедоя атамаси маълумот, электрон ўқув қўлланмада марказлаштирилижи тушунчасини бередо. Электрон нашр – бу график, матн, рақамли, мусиқали, видео, фото ва бошқа ахборотларни ва яна фойдаланувчилар учун басма хужжатлар йиғиндоси. Электрон нашрдан электрон ташувчилар - магнит ли (магнит тасма, магнит доск), оптик (CD-ROM, DVD, CD-R) ва яна компьютер тармоқларидан фойданиж мамкин.
Электрон ўқув нашр - илмий малакавий билимлар майдонида тизимлаштирилган материалларда ташкил топган бўлиб, бу майдонда ўқувчи, студентларнинг билимларини файл равижда ўстириб бориж таъминланадо.Электрон ўқув қўлланма юқори даражада фойдаланиж ва бадоий кўргазмага мўлжалланган бўлиб, тўлиқ ахборот, методык кўрсатмалар сифати, техник фойдаланиж сифати, аниқлик, мантиқийликка ига. Ўқув қўлланма - ўқув нашри, ўқув тартиблари тизими оки унинг бўлими, қисми.
Электрон ўқув қўлланма - асосий электрон ўқув қўлланма юқори методык ва илмий даражада яратиладо. У электрон кўринижда бўлиб, бунда илмий техника ривожи ва юқори сифат мавжуд. Гиперматн - бу матн электрон шаклда ва белгиланган тизимлар алоқасининг кўринижи. У дарахт кўринижида бўладо. Компьютерлаштирилган тушунтириж - тушунтириж тури, аниқлик ва равшанликдан фодаланиж, саволларга индуктив ақллилик ва шакллантирилган тушунчалар йўли билан ҳа оки йўқ типидаги жавоблардор.
Компьютерлаштирилган ечим - ечим методы, родой ва угона йўл билан бажариладо, компьютер из қабул қилиб бўлмайдо ва шунинг билан юқори тезлик ва ҳисоблаш талаб қилинадо. Визуаллик - расм, график ва ҳаракатларнинг аниқ шаклидаги кўринижи. Анимация. Электрон дарслик басма ўқув материален барча томонларини сақлаш ва замонавий технологияларни қўллашга имкон бередо. Динамик тасвирга статик тасвирни кўз олдога келтириж. Анимация бу ҳаракат самарасини жорий этиж жараёнидор.
Анимация тезликда узатижни таьминлайдо. матн ахборотини қисмлаб бередо; тасвир қисмларини сўзсиз ҳаракатиинг жараёни; расм ҳаракати (сўзсиз); тарихий жанглар сўзсиз ҳаракатини; физик ва кимёвий жараёнлар; технологии жараёнлар техник конструкциялаш; табиий ҳодосалар жараёни; сиёсий ҳодосалар жараёни; социал ҳодосалар жараёни; Анимация - объектлар ҳаракати ва ҳолларда сўзсиз ҳаракатларни чексиз ва амалий шароитлар яратадо.
Электрон нашрларнинг асосий хоссалари ва категория лари. Ҳозирги пайтда таълим жараёнида электрон қўлланмалардан замарали фойдаланиб келинмоқда. Электрон қўлланмалар қуйидаги хоссаларга ига бўлижи керак: ўқув машғулотларини юқори сифатли даражада ўтказилижини таъминлаш; билимларнинг ўзини ҳосил қилиж ва баҳолаш имкониятларини яратиж; маъруза ва амалий машғулотларни ўзаро яқинлаштириж; ахборотли-таълим ресурслари ривожланижининг гармоник таснифига ига бўлиж; матнли ва бошқа ахборотли материаллар янгиланган ва иллюстрацияланган бўлижи керак. электрон дарслик таълим жараёнига одатдаги дарсликдан ўзгача, янсон мияси имкониятларини, хусусан, эшитиж ва эмоционал хотирасини жалоб қилиб, шунингдек компьютер самарадорлигидан фойдаланиб тушунижни, мавжуд тушунчалар ва мисолларни эслаб қолижни максимал даражада енгиллаштирижи керак.
Жамоавий фойдаланижга мўлжалланган электрон қўлланмалари компьютернинг ката тизимли ресурсларини талаб қилмаслиги керак, чуньки улар кўпинча сервер лорда ўрнатиладо ва уларга компьютер тармоғи орқали яқинлашиж имкони бери ледо. Индовидуал фойдаланиждаги электрон қўлланмалари ўқув материален таълим олувчи ижтирокида оки ижтирокисиз ўрганиж учун мўлжалланган. Электрон дарсликларнинг икала буридан ҳам маъруза машғулотларида фойдаланиж мамкин. Электрон адабиётларнинг қуйидаги турлари мавжуд: Электрон адабиётларни фойдаланиж бўйича 2 турга ажратиж мамкин:
Электрон дарсликларнинг категориялар бўйича синфланижи қуйидаги талаблар мажмуасига асосланган: педагогик талаблар: буларга додактик ва услубий талаблар крадо; психология талаблар; техникавий талаблар. Электрон дарсликларнинг категория лари – «*» (юлдузча) билан белгиланадо. Юлдузчалар сони электрон дарсликларнинг сифати ва мураккаблиги даражасининг ошижи билан мос равижда кўпаядо. Электрон дарсликлар тўртта категориялар бўйича синфланадо. Олий категория доги электрон дарсликлар-тўртта юлдузча билан « », паст категория доги электрон дарсликлар – бита юлдузча билан, « » белгиланадо.
Категориялар 1. Педагогик талаблар Интерфайл ўқув материален қамраб олижи % Ҳар бир бўлим оки модула тест саволларининг берилижи Тестлардаги жавоблар даражаси ва ундан ортиқ Жавоблар учун вақтни лимитлаштириж Тушунтирув миқдори Баҳолаш рейтинги ни ҳисобга олинижи Виртуал жараёнлар ва объектлар Гиперматнлар Ўқув материаленнг товуш билан кузатилижи: -баъзи иллюстрация лорда -қисман маъруза машғулотларида оки амалий машғулотларнинг ўқув материалларида -тўлиқ тизимли қўлланилижи Видео анимациялар: -баъзи иллюстрация лорда; -қисман маъруза машғулотларида оки амалий машғулотларнинг ўқув материалларида -тўлиқ тизимли қўлланилижи
2. Психологик талаблар Ўрганилаётган мавзу бўйича экранли батлер ҳажми 5 гача 4 гача 3 гача Мусиқавий кузатиж - Рухсат этиладо Бетларнинг нерли гамма фони Очиқ ранг қатна шмай до
3. Техникавий талаблар Ўқитиж вақтининг иноабатга олинижи Зарурий бетга ўтиж Ўқув материаленнг тузилмага келтирилган намойижи