Языковой портфель как инструмент оценивания и развития ученика начальной школы при изучении английского языка в условиях ФГОС учитель английского языка Белова Л. В.
Цели: 1. Сформировать базовые коммуникативно-речевые компетенции на начальном уровне обучения иностранному языку в условиях ФГОС. 2. Сформировать и повысить мотивацию к изучению неродного языка, культуры стран, изучаемого языка. 3. Привить толерантность по отношению к культурам и народам других стран.
Задачи: 1. Повышение качественной успеваемости. 2. Адаптация технологии языкового портфеля к условиям российского начального образования в рамках программы. 3. Организация проектной деятельности (индивидуальные проекты на английском языке). 4. Создание и накопление портфолио по предмету. 5. Обучение планированию своей деятельности, прогнозированию различных вариантов решения учебных и коммуникативных задач.
Языковой портфель - собрание работ учащегося, начиная с первой ступени обучения, на протяжении определенного времени.
Типы портфолио
Первый тип портфолио это папка достижений похвальные грамоты за учебу дипломы
Второй тип рефлексивное портфолио сочинения изложения эссе рисунки
Третий тип портфолио проблемно-исследовательское реферат
Четвертый тип портфолио тематическое тема раздел учебный курс
My Language Portfolio My Language Portfolio
MY NAME EKATERINA TUMENTZEVA SCHOOL 3 FORM 4 AGE 10 DATE OF BIRTHDAY ON THE 19 OF NOVEVBER ADDRESS COUNTRY RUSSIA REGION VOLGOGRAD TOWN ZHIRNOVSK STREET K. MARX HOUSE 209 FLAT 33
I learn English because: I am good at languages I want to travel I will need it in my future job I will need it in my future studies I want to understand song texts English is a world language I want to use it on the Internet I have to I like it
My family My mother-Svetlana- She is a expert of cadres. My father Dmitry-worker in the company «Gazprom». My family likes to journey. I have a sister. Her name is Mary
MY SISTER MARY She is 3 years old
My family We love each other very much
My journey
Russia is very big country. Our country is beautiful. There are many big cities and small towns, villages and farms, rivers and forests in Russia.
My friends My friend- very nice! My friend- very nice! Viktoria – 6 year, can dance and ride a bike; Viktoria – 6 year, can dance and ride a bike; Arisha – 11 year, can sing, read a book,swim. Arisha – 11 year, can sing, read a book,swim. Dima- 8 year, can play football,basketball and swim. Dima- 8 year, can play football,basketball and swim. Svetlana-8 year, can play the piano. Svetlana-8 year, can play the piano.
My hobbies
My favourite dish I like pizza,soup,sandwich,vegetables,fruits. I like to eat a lot of fruit and vegetables, drink milk and juice as they have a lot of vitamins. My favourite dish I like pizza,soup,sandwich,vegetables,fruits. I like to eat a lot of fruit and vegetables, drink milk and juice as they have a lot of vitamins.
Animals of Russia In Russia live wolf,bear,fox,tiger. In Russia live wolf,bear,fox,tiger. Crocodiles dont live in Russia. Crocodiles dont live in Russia. I visited Gelengik ZOO I visited Gelengik ZOO I see tiger,bear,ostrich, monkey,lion. I see tiger,bear,ostrich, monkey,lion. My favourite animals are horse,elephant, seal. My favourite animals are horse,elephant, seal.
What can I do??? I can swim; I can swim; I can dance; I can dance; I can buy bread,shampoo,toys; I can buy bread,shampoo,toys;
Every Week Every week has 7 days, See how many you can say. See how many you can say. Sunday,Monday,Tuesday, Sunday,Monday,Tuesday, Wednesday,Thursday,Friday, Wednesday,Thursday,Friday, Saturday. Whats today??? Saturday. Whats today??? Monday-do homework; Tuesday- play to piano; Wednesday-read a book; Thursday-walk in the park; Friday-wash the dishes; Saturday-watch TV; Sunday- play tennis.
Goodbye!!!
Оценивание портфеля Учителем Одноклассниками Параллели классов
Языковой портфель учащихся служит средством неформального оценивания достижений учащихся по предмету, повышает мотивацию учащихся к дальнейшему совершенствованию навыков владения иностранным языком, учит аккуратно вести записи, организовывать их в папку.