– Санкт-Петербургский Государственный Политехнический Университет – Saber Interactive 2007-… – National Centre for Computer Animation, Bournemouth University
Использование функционального представления для компьютерной анимации и интерактивных сред В лекции рассматривается круг приложений функционального представления для работы с гибридными моделеми и создания анимаций на их основе. Описываются основные особенности и решения, характерные для данного подхода. Дополнительно рассматриваются возможные способы уменьшения времени расчета и визуализации функциональных моделей.
FRep Modelling (hard to model and control visually, but for complex models cant keep the whole tree in the head) Texturing (cubemap, solid texture, procedural, projection) Viscous Hybrid (shape + skinning) Skinning result (weighting) – example with critters (mention spore) Mention plug-in in maya (show some shots) Rendering (cpu+gpu) polygonization ray-trace (interval arithmetics) volume render More apps (path planning, collision (e.g. for particles or char in game world), changeable environment) Applications of FRep for computer animation and interactive environements The lecture deals with a set of applications of FReps for hybrid modelling and animation. Also discusses a number of issues and ways to overcome them. Additional attention is paid to speed optimizations of FRep models evaluation.
union difference
Y X Y T Y X T
Компактное представление Высокая вычислительная сложность Вычисление модели в произвольной последовательности Ограниченный объем разделяемой и кэш памяти Большое число независимых АЛУ («аппаратных потоков») Упрощение параллелизации