Algoritmide koostamine ja realiseerimine Tallinn 2010 Vladimir Viies, Lembit Jürimägi
ALGORITMIDE KOOSTAMINE 1 Что такое алгоритм? Для чего нужен? Как пользоватса?
но не всякий набор, а набор с определенными ограничениями. MIS ON ALGORITM ÜLESANNETE LAHENDAMISEL ARVUTI ABIGA? Набор правил.
Näited 1.ЗАДАНИЕ:найти из N чисел максимальное Набор правил не пригодное,как алгоритм: Сравнивай числа и возми наибольшое Набор правил прнгодных для алгоритма: 1. Считай,запомни, введи числа. 2.Возми первое число(сравнитель) и сравни со следующем, если больше, продолжи, пока не наидетса больше этого или все числа прошли сравнения. 3.Если входе сравнений было выявлено большее, возми это число за новый сравнитель и повтори действия на основе 2 правила..
Näited 2.Задание:выиграй в лото миллион. Набор правил не пригодное,как алгоритм:покупай билеты пока выиграеш. Набор правил,пригодных для алгоритма предпологает уточнения задания: что значит на мелкие, сколько и какими банкнотами можем пользоватсья. Если постановщик задания не поставил нужных ограничений, составитель алгоритма должен их сформулировать сам.. Набор пригодных правил для алгоритма: отсутствует. 3.Задание: разменяй 100 euro на «мелкие»
СВОЙСТВА АЛГОРИТМА Должен иметь между собой связанные входные и выходные переменные Должен приводить к решению в конечное время Должен быть однозначным ALGORITMIDE KOOSTAMINE 2
Графические редакторы для представления алгоритмоф (vooskeem) ALGORITMIDE KOOSTAMINE 3
Такая схема алгоритма имеет всегда одно начало (START) и один конец (STOP).. Все действия происходят последовательно!. В данной схеме использованы обозначения : в/в, выбор, действие. SFC skeemide elemente(1)
Реализация алгоритма, выбор языка Mis on algoritm?
// Program:erinevad arvud // Author:viies // Course:iag0581 void main () { mitu arvu sisestan; loen mitu arvu - N; paaris ja paaritu=0; for (i = 1; i
ALGORITMIDE KOOSTAMINE 3 Algoritmi esituse graafilised vahendid 2 (Jacksoni redaktor)
ALGORITMI TÄITMISEL LIIGUTAKSE ÜLEVALT ALLA JA VASAKULT PAREMALE
ANDMETE SISESTUS ANDMETE TÖÖTLUS TULEMUSTE VÄLJASTUS Struktuurseks lähenemiseks sobib hästi Jacksoni redaktor
ALGORITMIDE KOOSTAMINE 4 Algoritmi esituse graafilised vahendid 3 (näide: reas positiivsete arvude summa leidmine)
Algoritmi skeemi põhjal genereerib Jacksoni redaktor samasugue programmi tooriku nagu SFC nii C-s, kui Pascalis.
ALGORITMIDE KOOSTAMINE 5 Algoritmi esituse graafilised vahendid 4 ( UMLi tegevusdiagrammi kasutamine algoritmide koostamisel)
ALGORITMIDE KOOSTAMINE 6 Ekstreemumid ja sortimised mulli meetodil
Ekstreemumid ja sortimised Üheks sagedasemaks ülesandeks andmete töötlemisel on nende sortimine, suurimate ja vähimate väärtuste leidmine.Selliste ülesannete lahendusalgoritmid sisaldavad alati kahte tegevust: Kahe suuruse võrdlemine Kahe võrreldava suuruse kohtade vahetus Esimene tegevus sisaldab ühte, teine aga kolme tehet
Lihtne sortimise algoritm, saab edukalt kasutada eksreemumite leidmiseks < MAKSIMUM Analoogselt saab üheläbivaatusega leida MIINIMUMi
ALGORITMIDE KOOSTAMINE Shelli sortimise algoritm
Shelli sortimise algoritm (1) (vähendab kohavahetuste arvu, eeldab et reas leidub järjestatud lõike)
Peadiagonali kohal I
Maatriksi rea väljastus max elemendi alusel Maatriksi sisestus A(i,j) i,j=1..N Max A(i,J) leidmine, max(i) Rea eraldamine max(i) alusel Jagame ülesande alamülesanneteks ja lahendame need hiljem!