Microsoft TechDayshttp:// Иван Андреев
Microsoft TechDayshttp:// Разрешение экрана Спрайты Игровая логика
Microsoft TechDayshttp:// Используются декартовы координаты Точка описывается: Целочисленными координатами Цветом (0,0) (maxX-1,0) (0,maxY-1) (maxX-1,maxY-1)
Microsoft TechDayshttp:// Отсутствует поддержка примитивов Основной объект SpriteBatch Рисование в блоках Begin/End spriteBatch.Begin() spriteBatch.Draw(…) spriteBatch.End() Поддерживается прозрачность
Microsoft TechDayshttp:// Объекты рисуются Back-to-Front Рисовать красный круг Рисовать зеленый круг Рисовать красный круг
Microsoft TechDayshttp:// ИграИгра ContentManager ЭкранЭкран SpriteBatch ContentImporter
Microsoft TechDayshttp://
Скорость шарика – (dx, dy) Координаты шарика – (x, y) На каждом шаге изменяем координаты
Microsoft TechDayshttp://
Воспользуемся Rectangle Rectangle (x,y) (x+width, y+height) (Left, Top)(Right, Top) (Left, Bottom)(Right, Bottom)
Microsoft TechDayshttp://
Иван Андреев
Microsoft TechDayshttp:// © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.