Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме. Задачи: Практические:1). Повторить лексику по теме; 2). Развивать умения и навыки устной диалогической речи на основе изученного материала; 3). Систематизировать грамматические навыки употребления в речи прилагательных в сравнительных степенях. Воспитательные: Формировать мотивацию и устойчивый интерес к изучаемому языку.
an eagle a mountain an ocean a whale a desert a snake a dolphin a crocodile a river a camel a sea
1) a hen, a fox, a sheep, a cow, a horse 2) a cockerel, a hen, a cow, a duck 3) a camel, an elephant, an eagle, a monkey 4) a whale, a fish, a crocodile, a dolphin 1) a fox 2) a cow 3) an eagle 4) a fish
1) Have you got a pet? 2) Whats its name? 3) What does it like to eat? 4)What is it like? 5) What can it do? a) Ashby b) Ashby is big, kind and strong. c)Yes. Ive got a camel. d) Ashby helps my father to carry things. e) Grass and apples. 1 – c, 2 – a, 3 – e, 4 – b, 5 - d
strong…(the) strongest cleancleaner… hot…… …funnier… big…(the) biggest …smaller… sunny…(the) sunniest ……(the) happiest kindkinder… long……