TRAINING MODULES 2013 Irina Kizilova Institute for cultural Programs St.Petersburg
MAIN PRINCIPLES Main principle to make training sessions as efficient tool for Product Development and VH Community Building. PDs major tools and approaches to be implemented in the frame of VH project: to use actively the training sessions to work with stakeholders to include innovative approaches and models into product development process (European Greenways Model and Networks, Questing); to build VH products on modern ICT tools (elaboration and promotion) to explore the role of culture at large; Creative industries and (Cultural (Festival)/Sport/Congress/) events as the key recourses to build up the interaction and partnership between stakeholders (cultural, tourist, educational, mass-media organizations) to define the potential and new role of branch organizations and networks in tourism realm based on Experience economy values
ОСНОВНЫЕ ПРИНЦИПЫ Задача тренинговой програмы - использовать полученные во время модулей знания и профессиональные контакты в качестве эффективного инструмента для создания туристского продукта и развитие общественных связей по маршруту VIA HANSEATICA
Основные инструменты и подходы к созданию туристского продукта в рамках VH активно использовать тренинги для развития сотрудничества со всеми заинтересованными сторонами включать инновационные подходы и модели в создание турпродукта (European Greenways Model and Networks, Questing); создавать VH турпродукты с использованием современных информационных технологий (как для разработки турпродукта, так и для продвижения) опираться на культурно-историческое наследие, творческие индустрии и событийный календарь при разработке турпродуктов развивать взаимодействие и партнерство между организациями культуры, туризма, образования, масс-медиа Укрепить роль отраслевых организаций и сетевых сообществ в сфере туризма, основанного на ценностях экономики впечатлений
ГЕОГРАФИЯ УЧАСТНИКОВ 30 участников тренинга представляют основные заинтересованные стороны
TRAININGS MODULES MarchGENERAL VH TRAINING Facilitated by Sille Talvet, Sille Roomets and Elena Belova Ivangorod, Narva AprilPRODUCT DEVELOPMENT Facilitated by international VH PD expert, Ulle Puustusmaa and Andrei Zonin Cobrino 3-4 JuneQUESTING Facilitated by Steven Glazer Gatchina 5-6 JuneTHEMATIC SEMINARGatchina SeptemberEvent Management Facilitated by Irina Kizilova to be identified OctoberMarketing and Community Building, based on European Greenways Methodology St Petersburg Strategic Forum
GENERAL VH TRAINING, 18 March (Facilitated by Sille Talvet, Sille Roomets and Elena Belova) TimeActivityPlace (Russian time) Arrival to Ivangorod, (pirogi and welcome tea and welcome ) Ivangorod (Russian time) excursion, ice-breking (facilitated by Tatyana) Ivangorod (Russian time) border crossing, passing info-board and walking to hotel Inger check-in to hotel. INGER hotell Pushkin Street Narva, Estonia (Estonian time) lunchNarva, INGER Hotel, Restaurant hall About Via Hanseatica past, current stage and future with one coffe break (facilitated by Sille, Sille and Elena and Tatyana) Narva (Russian time) guided tour and dinner in Narva Castle. Narva, Restaurant CASTELL ( TRAININGS MODULES 2013
GENERAL VH TRAINING, 19 March (Facilitated by Sille Talvet, Sille Roomets and Elena Belova) TimeActivityPlace (Estonian time) Product development workshop - with Eda and Andrey Narva, INGER Hotel, Conference Hall (Estonian time) coffee Narva, INGER Hotel, Restaurant hall (Estonian time) Tourist information system in Estonia - Narva TIC (Olga?)Visualisation VH products (Film about South Estonia and may be its author!) and all future VH modern tools (excellent intrevention by Sille T) Narva, INGER Hotel, Conference Hall (Estonian time) Lunch at the hotel Narva, INGER Hotel, Restaurant hall (Estonian time) Visiting Narva Tourist Information Centre Narva Tourist Information Centre TRAININGS MODULES 2013
Примерный план презентации турпродукта Краткое описание объекта посещения Уникальность объекта в контексте маршрута Via Hanseatica Транспортная доступность На какие категории посетителей рассчитан турпродукт (индивидуальный, групповой, семейный и т.д.) Наличие инфраструктуры туризма (возможности для ночлега и питания) Информация об объекте посещения и/или турпродукта в Интернете (на каких сайтах и языках) Наличие партнеров из туриндустрии (туристические агентства, турфирмы) и их координаты в Интернете Культурные события, привлекающие внимание к турпродукту и стимулирующие посещение объекта.
ОБРАТНАЯ СВЯЗЬ И ПРЕЗЕНТАЦИИ Заполнение форм обратной связи по каждому модулю Выполнение заданий участниками тренинговой программы для формирования и отбора VH турпродуктов
УСПЕХОВ!