- Oh! What is it? - It is a … ??? a box. - A fox? - No, it isnt. It is a box. It is a present. - What is there? - Surprise ;-)))
- Oh! They are kittens! Two little kittens! - Yes. Two little kittens in the red box. - Yes, it is. - Is it a good surprise? - Yes, it is a good surprise. - Is it a surprise?
- Hello! - Hello! What is your name? - My name is Musya. - Who are you? - Im a little kitten. - What can you do? - I can sing.Meow-meow-meow.
- Hello! - Hello! What is your name? - My name is Vaska. Im a little kitten. Im red and white. - What can you do? - I can run. And you? Can you run?
- Hello! We are Tim and Tom. We are kittens. We can play leap-frog. And you? Can you play leap-frog?
- Hello! Lets play leap-frog. - No.We like to play hide-and-seek. Lets play it. And you? Can you play hide- and-seek? Do you like it?
- What do you like to play? - I like to play … leap-frog tag hide-and-seek
I am an animal. I am gray. I am big. I have got big ears, little eyes and a very long nose. I like to swim and to play. I am from Africa. I am an animal. I am not big. I am brown and orange. I have got four legs, two ears and eyes. I have got a long tail. I like to play. I like milk.
Guess the animal. What animal is this? 123 dog bear monkey kitten wolf mouse
456 frog cow lion cat cock chicken
789 wolf sheep elephant dog horse donkey
goat horse frog bird donkey puppy
cat sheep dog kitten leopard puppy
bear tiger lion cat elephant leopard
Thank you!
Работа выполнена учителем английского языка ГОУ СОШ 268 Невского района города Санкт-Петербурга Махоренко Ольгой Викторовной Цель: создание иллюстративно-информационного пособия, используемого на уроке английского языка в начальной школе при изучении темы Животные. Задачи: поддержать интерес к изучению английского языка; тренировка лексики по теме; введение новой лексики; развитие навыков устной речи, чтения и аудирования; расширение кругозора учащихся; развитие познавательного интереса; развитие способностей к логическому мышлению, развитие догадки; развитие у учащихся внимания, веры в себя, в свои способности, чтобы дети раскованно, с удовольствием говорили на английском языке.