Топчихинский район МОУ Топчихинская СОШ 2 Федосеенко Н.Н. Урок английского языка в 3 классе Colours. How Colourful the World IS.
ColoursColours
ColoursColours
Do we need to learn colours? Say YES or NO
Let`s play!
[k][ai][1] [i][η][] [f][æ][g] [m][h][r]
[k][ai][1] [i][η][η] [ ] [f][æ][g] [m][h][r] 1 2 [i [1 aik][ai]ηg 1 i] [hai]
Listen to the text ! Послушайте текст и постарайтесь понять о каких предметах какого цвета идёт речь?
COLOURSCOLOURS
BLUE
Blue is the ocean
Blue are my eyes
Blue is the sky where The lonely eagle flies.
ORANGE
Orange is a carrot Orange is a carrot
And the orange I eat And the orange I eat
Orange are these bright new socks I wear upon my feet!
WHITE
White is a cloud
White is a house
White is a sheep That likes to eat.
BROWN
Brown is the mud
Brown is the bear
Brown is the colour Of my brother's hair.
PURPLE
Purple is a grape
Purple is a plum
Purple is my favourite juice Shall I get you some?
YELLOW
Yellow is a lemon
Yellow is a star
Yellow is the sun In the sky so far. Yellow is the sun In the sky so far.
GREEN
Green is the grass Under both my feet
And green is the broccoli My mother makes me eat! And green is the broccoli My mother makes me eat!
RED
Red is an apple
Red is a rose
Red is the colour of My frozen, icy nose! Red is the colour of My frozen, icy nose!
1.Какие цвета Вы услышали? 2.Перечислите предметы разных цветов, составляя словосочетания, например: A RED NOSE.
Let`s have a rest Listen to the song about colours.
ColoursColours
A Green HAT
1.Тема (слово) 2. Два прилагательных, описывающих это слово 3.Описание действий (3 глагола) 4.Фраза из 4 слов, которые выражают сущность 5.Синоним первого слова, который раскрывает суть этого понятия Синквейн
1.Тема (слово) colours 2. Два прилагательных, описывающих это слово bright, different 3.Описание действий (3 глагола) see, draw, admire 4.Фраза из 4 слов, которые выражают сущность make our life nicer 5.Синоним первого слова, который раскрывает суть этого понятия beauty Синквейн
1. Урок 2. эффективный, творческий Долгий, скучный 3. Стимулирует, направляет, обучает Думала, мучилась, сочиняла 4. Век живи – век учись!Я жду звонка! 5. Знания.Испытание. Синквейн
H/w: c.61, у.1 (учить стих-е) АВ. у. 1, 2, с. 41