Sociālais menedžments. Organizācijas uzvedība 3.kurss, 5.semestris Atvēlēto stundu skaits – 16 Lektore mg., Jekaterina Vozņuka Rēzekne 2008.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
SA vadības pamati 1.kurss, 1.semestris Atvēlēto stundu skaits – 32 Lektore mg., Jekaterina Vozņuka Rēzekne 2008.
Advertisements

Korporatīvā kultūra Корпоративная культура. Korporatīvā kultūra Morālās normas, noteikumi u.c. Galvenie priekšstati,direktīvas utt. Базовые представления,
Управление персоналом Personāla vadība. Управление персоналом Цель курса: сформировать знания о принципах, методах, функциях управления персоналом в организации.
Personāla plānošana Планирование персонала. Personāla skaita vadīšana: Управление численностью персонала: Комплекс мероприятий, направленных на изменение.
VARA ВЛАСТЬ. Pieejas varas būtības noteikšanai: Подходы к определению сущности власти: Tiesības pieeja / Правовой подход Ekonomiskā pieeja / Экономический.
Организационное поведение © Бараусова Елена Александровна.
Организационное поведение © Бараусова Елена Александровна.
Jēdziens TĒLS personāla vadīšanā. Korporatīvās kultūras ietekme uz iekšējo vidi un darbinieku motivāciju Iekšējā vide REPUTĀCIJATĒLS biznesa reputācija.
Организационное поведение. Тема 1. Основы теории организационного поведения.
Personāla novērtēšana Оценка персонала. Novērtēšana ir nepieciešama: Atlases procesā Atlases procesā Personāla apmācības un attīstības plānošanā Personāla.
Организационное поведение © Бараусова Елена Александровна 900igr.net.
Организационное поведение © Бараусова Елена Александровна.
Мотивация- Это процесс побуждения каждого сотрудника и всех членов коллектива к активной деятельности для удовлетворения своих потребностей и для достижения.
Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова Презентация на тему: Москва 2011.
Выполнил Петух В. В.. Мотивация- Это процесс побуждения каждого сотрудника и всех членов коллектива к активной деятельности для удовлетворения своих потребностей.
Теория организации МАКИЕНКО МАРИНА АЛЕКСЕЕВНА. Сущность мотивации в теории организации Вопросы : 1. Основные параметры изучения мотивации 2. Теории мотивации.
Cilvēkresursu attīstība Развитие человеческих ресурсов Искусство управления состоит в том, чтобы не позволять людям состариться в своей должности.
Тема 1. ЭФФЕКТИВНОСТЬ И КАЧЕСТВО МЕНЕДЖМЕНТА. Эффективности управления, т.е. эффективности действий людей в процессе деятельности организации, в процессе.
Тема: «Готовность педагога к профессиональной деятельности в контексте ФГОС ДО»
Опыт организационно- административной работы в системе социальных служб, учреждений и организаций Презентация учебного курса специальность Социальная.
Транксрипт:

Sociālais menedžments. Organizācijas uzvedība 3.kurss, 5.semestris Atvēlēto stundu skaits – 16 Lektore mg., Jekaterina Vozņuka Rēzekne 2008

Ieskaite Rakstiskais tests – maks Praktiskie uzdevumi lekciju laikā – maks..... Seminārs – maks.....

Sociālā menedžmenta un organizācijas uzvedības būtība No menedžmenta viedokļa: cilvēku motivēšana, lai sasniegtu organizācijas mērķus С позиции менеджмента: мотивация людей для достижения целей организации No ekonomikas zinātnes viedokļa: paņēmiens, lai iegūtu ekonomisko rezultātu ar vismazākajiem izdevumiem С позиции экономики: способ получения экономического результата при наименьших издержках No jurisprudences viedokļa: valsts regulēšana ar likumu palīdzību С позиции правоведения: государственное регулирование с помощью законов No politoloģijas viedokļa: valsts ietekme uz sabiedrību ar politiskajām metodēm С позиции политологии: воздействие на общество политическими методами

Сушность соц.менеджмента и организационного поведения Vadīšana vienmēr eksistēja: Управление существовало всегда: Sociālajā sfērā, Ekonomiskajā sfērā, Aizsardzības sfērā

Sociālā menedžmenta un organizācijas uzvedības būtība Sociālais menedžments => sistēma Jebkuras sociālās sistēmas elementi Vadošās apakšsistēmas Управляющие подсистемы Vadāmās apakšsistēmas Управляемые подсистемы Subordinācijas attiecības

Organizācijas sociālās pazīmes Pazīmes Mērķi un funkcijas MotivēšanaStimulēšana Rezultātu efektivitāte Sociālā vide Sociālās grupas StatussNormasAttiecības

Cilvēks organizācijā Cilvēks Darbinieks Personība Sistēmas elements

Organizācijas nodaļa organizācijā Nodaļa Funkcionālā vienība Sociālā grupa Organizācijas apakšsistēma

Sistēmas pazīmes organizācijā Sistēmu veidojošās pazīmes Mērķis Mijiedarbība Struktūra, hierarhija Vadīšana

Сушность соц.менеджмента и организационного поведения Organizācijas uzvedība pēta cilvēku uzvedību organizācijās, lai noteiktu visefektīvākās vadīšanas metodes «Организационное поведение» изучает поведение людей в организациях с целью найти наиболее эффективные методы управления

Organizācijas uzvedības objekts un priekšmats Objekts – organizācijas darbinieki Объект – работники организации Priekšmets: darbinieku uzvedība, mijiedarbība utt Предмет – поведение, взаимодействие работников и т.д. konfrontācija sadarbība

Organizācijas uzvedības attīstības posmi Этапы развития ОП 1. Darba produktivitāte Производительность труда 2. Darba produktivitāte un attīstība Производительность труда и развитие 3. Kvalitāte Качество

Cilvēku uzvedības teoriju evolūcija Эволюция теорий поведения человека Ekonomiskais cilvēks Экономический человек Psiholoģiskais cilvēks Психологический человек Tehnoloģiskais cilvēks Технологический человек Ētiskais cilvēks Этический человек

Faktori, kuri ietekmē uzvedību Факторы, влияющие на поведение Внешняя организационная среда Ārējā vide Внутренняя организационная среда Iekšējā vide личностные характеристики ситуация мотивация Восприятие Индивидуальное поведение Расположение Ценности Принципы 1)Удовлетворённость работой 2)Увлечённость работой 3)Приверженность организации

Cilvēka un organizācijas mijiedarbība (3 pieejas) Organizācijas vide Stimulējošā iedarbība Cilvēks Reakcija uz stimulu Darbība, uzvedība Rezultāti 1) No cilvēka viedokļa

Взаимодействие человека и организации 2) С позиции организации Окружающая среда «Вход» Человек Цели Структура Процессы технологии И т.д. «Преобразо- ватель» Поведения, Действия «Выход» Продукт Услуга Запросы среды Ответ на запрос

Cilvēka un organizācijas mijiedarbība 3) Lomu pieeja/ролевой подход Lomas skaidrība Ясность роли Lomas pieņēmums Приемлемость роли Statuss Статус

Вхождение человека в организацию Ожидания и представления человека об организации и его месте в ней: -место в организации; -выполняемая работа; -желательное вознаграждение Ожидания организации в отношении человека, его места и роли в ней: -квалификационные и личностные характеристики для выполнения роли; -требуемый результат работы; -возможное вознаграждение

Galvenās cilvēka gaidas no organizācijas un organizācijas no cilvēka Cilvēks gaida Darba saturs, jēga un nozīmīgums Содержание, смысл и значимость работы Darba oriģinalitāte un radošais raksturs; darba aizrautība un intensitāte Оригинальность и творческий характер работы; увлекательность и интенсивность работы Organizācija gaida Speciālists ar noteiktām zināšanām un kvalifikāciju Специалист, обладающий определёнными знаниями и квалификацией Organizācijas loceklis, kas veicina organizācijas veiksmīgu darbību un attīstību Член организации, способствующий успешному функционированию и развитию организации

Основные ожидания Ожидания человека Neatkarības, tiesību, atbildības un riska pakāpe dotajā darbā Степень независимости, прав, ответственности и риска на данной работе Darba prestižs un statuss Престиж и статус работы Apstākļu drošība un komforts Безопасность и комфортность условий Ожидания организации Cilvēks, kuram piemīt noteiktas personiskās un morālās īpašības Человек, обладающий определёнными личностными и моральными качествами Kolektīva loceklis, kas ir spējīgs uzturēt labas attiecības ar kolēģiem Член коллектива, способный поддерживать хорошие отношения с коллегами

Galvenās cilvēka gaidas no organizācijas un organizācijas no cilvēka Cilvēks gaida Darba alga, prēmijas un atzinība par labu darbu Зар. плата, премии, признание хорошей работы Sociālā aizsargātība Социальная защищенность Karjeras izaugsmes iespējas Возможность карьерного роста Attiecības starp organizācijas locekļiem Отношения между членами организации Organizācija gaida Darbinieks, kurš cenšas labāk izpildīt savas funkcijas Работник, стремящийся лучше выполнять свои функции Cilvēks, kas ir uzticīgs organizācijai un gatavs aizstāvēt tās intereses Человек, преданный организации и готовый отстаивать её интересы Organizācijas loceklis, kas atbalsta tās vērtības Член организации, разделяющий её ценности

Cilvēka un organizācijas mijiedarbības noteikšanas paņēmieni Cilvēks tiek meklēts, lai veiktu noteiktu darbu, funkcijas Darba izpēte Darba apraksts Kvalifikācijas prasību noteikšana Kandidātu atlase pēc kvalifikācijas prasībām Cilvēka norīkošana attiecīgajā darbā Подбор работы, наиболее соответствующей возможностям и месту человека Закрепление за человеком определённого места в организации Изучение возможностей и стремлений человека Работа или функция подбирается для человека Включение человека в группу и закрепление за ним работы в соответствии с задачами группы