ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОУ ЯЗЫКУ Беляева О.Н. учитель английского языка МОУ «СОШ 3 г. Ершова Саратовской области»

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОУ ЯЗЫКУ Заболотникова И.А., учитель английского языка МОУ «Троицкая средняя общеобразовательная.
Advertisements

Those who know nothing of foreign languages know nothing of their own. It is never too late to learn. Live and learn. New language as a new world. Knowledge.
Использование ИКТ на уроках английского языка Учитель английского языка ГУО «СОШ 27 г.Гродно» Цыдик Т.С. Гродно 2010.
Прошедшее простое время Past Simple regular and irregular verbs Автор презентации Марусенко Н.Н.
Путешествие в «Страну профессий» A Trip to the Country of Professions.
English-speaking countries 2015 Кудинова Н.В. МОУ СШ 8 Советского района Волгограда.
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
Как писать личное письмо (С 1)? Махмурян Каринэ Степановна, Зав.кафедрой МИОО, д.п.н., профессор.
A Trip to London Ways of travelling Answer the questions 1. What are the parts of the UK? 2. What is the name of the Queen of the UK? 3. What is a double-decker?
Why do I study English?. In this presentation I will tell you why, where and how do I study English. I hope you will enjoy it!
Hello, boys and girls! Hi to you all. I am your new friend. My name is Peter. I am ten. I live in Brighton. I live in Park Street.
Глаз Лондона V класс по УМК «New millennium English»
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Past, Present, Future. 5 класс (УМК Биболетовой).
Презентация к уроку английского языка по теме «My day» Отработка глаголов в Present Simple Выполнена учителем английского языка МОУ «Ижемская СОШ» Братенковой.
Л I like to travel by car. It is interesting, because you can see many things in a short time. When we go by car, we dont take tickets too, we put all.
Listen and repeat! [æ] – travel, capital, gallery; [ei] – play, place, stadium; [ju:] - museum, new, beautiful; [i]- big, pig, different; [a:] – park,
В утвердительных предложениях Презентация подготовлена к открытому уроку Морозовой Р.Ф., учителем английского языка ГОУ 31, Санкт-Петербург с использованием.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
If I went to Britain… Second Conditional. Second Conditional Second Conditional Сослагательное наклонение Second conditional - Нереальное условное предложение.
Транксрипт:

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОУ ЯЗЫКУ Беляева О.Н. учитель английского языка МОУ «СОШ 3 г. Ершова Саратовской области»

ЦЕЛЬ ОБУЧЕНИЯ: ФОРМИРОВАНИЕ И РАЗВИТИЕ КОММУНИКАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ ОБУЧЕНИЕ ПРАКТИЧЕСКОМУ ОВЛАДЕНИЮ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКОМ

компьютерные технологии и урок иностранного языка актуальное направление в методике Бе

Использование информационных технологий Формирование положительной мотивации

Компьютер – Средство при обучении детей, усиливающее и расширяющее возможности его обучающей деятельности

Повышение интенсивности учебного процесса Активизация познавательной деятельности Индивидуализация обучения

Интернет электронная почта теле- конференции видео- конференции публикации доступ к информац. ресурсам справочные каталоги поисковые системы разговор в сети

Применение компьютера всесторонний контроль учебного процесса организация самостоятельной работы усвоение большего количества материала

ФОРМЫ РАБОТЫ ИЗУЧЕНИЕ ЛЕКСИКИ ОТРАБОТКА ПРОИЗНО- ШЕНИЯ ОБУЧЕНИЕ ДИАЛОГИ- ЧЕСКОЙ И МОНОЛО- ГИЧЕСКОЙ РЕЧИ ОБУЧЕНИЕ ПИСЬМУ ОТРАБОТКА ГРАММА- ТИКИ

тренировка различных видов речевой деятельности сочетание их в разных комбинациях помощь в осознании языковых явлений формирование лингвистических способностей создание коммуникативных ситуаций автоматизация языковых и речевых действий

4. Применение ИКТ для обеспечения познавательного досуга учащихся электронные игры электронные энциклопедии электронные учебники и художественная литература

Основные формы работы с ИКТ при изучении английского языка 1.Применение современных технологий самосовершенствования Мультимедийные обучающие программы – «Профессор Хиггинс», «Репетитор по английскому языку Кирилла и Мефодия» Словари Электронные версии зарубежных детских журналов Учебные и аутентичные материалы Самостоятельно выполненные творческие и проектные работы учащихся

Positive forms I am He is She is It is You are We are They are

СОВРЕМЕННЫЕ образовательныеТЕХНОЛОГИИ самосовершенствования : ОБУЧЕНИЕ В СОТРУДНИЧЕСТВЕ ПРОЕКТНАЯ МЕТОДИКА НОВЫЕ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСЫ

We clean teeth every day. She gets up early. They like music.

Образование утвердительных предложений: V, V-s I listenWe listenYou listen He listensThey listen She listens It listens

Сравни жизнь людей сейчас и сто лет назад Now100 years ago People use computers. People didnt use computers. People watch TV. Astronauts travel in space. People talk on mobile phones. People travel from Russia to Britain very quickly. People cook breakfast in microwaves.

Check yourself 100 years ago People didnt watch TV. Astronauts didnt travel in space. People didnt talk on mobile phones. People didnt travel from Russia to Britain very quickly. People didnt cook breakfast in microwaves.

Sights London Eye Buckingham Palace Tower Bridge Big Ben Belfast St.Pauls Cathedral Piccadilly Street

Cardiff is a beautiful city

The Globe Theatre

to meet people to visit new places

Lets complete the dialogue A: How long have you been learning English? B:……………………………………………………………. A: Do you like reading or speaking English most of all? B:……………………………………………………………………….. A: Do you think correct pronunciation is important in learning English? B:………………………………………………………………………………… …… A: What is the most difficult thing in learning English? B:……………………………………………………………………… A: Yes, I know. Everybody says that it takes a lot of practice. B:……………………………………………………………………………… A: What about listening English texts? Is it difficult for you? B:……………………………………………………………………… A: You are right. As for me, the most difficult thing is listening too. When our English teacher plays tapes and we have to listen to them and answer the teachers questions I sometimes cant get the idea of what I hear and so I cant give the right answer. B: Thank you. Now Id like to practice my English more to make it correct.

Why do we learn English? a)- I like reading English-23% b) - I like speaking English-24% c) - I want to use English in my job-57% d) - I want to go to Britain in summer- 17% e) – I want to use computer programs in English-46% f) – My parents want me to do it-35% g) – I like English songs-7% h) – my friends are learning English-19%

ENGLISH - LITERATURE William Shakespeare ( ) an English writer of plays. He wrote tragedies, historical plays, comedies and poetry ( the sonnets).

Match the countries and the word combinations corresponding to them Great Britain an upside down country Australia an island state New Zealand a Lucky country the USA the second largest country in the world Canada a real melting pot

Where the teenagers want to learn English по данным опроса «Выбор курсов по изучению иностранных языков в МОУ СОШ 3». Участвовало 83 выпускника.

Professions where English is used English Doctors scientists Sportsmen teachers Diplomats politicians BusinessmenPilots Musicians singers

Сравни жизнь людей сейчас и сто лет назад Now100 years ago People use computers. People didnt use computers. People watch TV. Astronauts travel in space. People talk on mobile phones. People travel from Russia to Britain very quickly. People cook breakfast in microwaves.

[t][d][id] cooked, closed, painted, smiled, walked, tried, collected, opened, skated, jumped, rained, invited, finished, talked, wanted, snowed, watched, added Распредели глаголы в три колонки

Составьте вопросы, которые будут начинаться со слов в скобках: 1. Ann watches television. (How often?) 2. I write to my parents. (How often?) 3. I have dinner. (What time / usually?) 4. Tom works. (Where?) ? 5. I go to the cinema. (How often?) 6. People do stupid things. (Why?) 7. The car breaks down. (How often?)

1) a special ticket which includes travel on buses and the tube 2) a special sign for parking a car or a bike 3) the London Underground 4) travelling by railway means travelling by… 5) a one-way ticket 6) the busiest airport in Britain 7) travelling by air means travelling by… 8) a tourist bus 9) a place where you can buy package holidays

Интегрированные уроки позволяют достигать основных целей объединяемых предметов. На уроках данного типа формируется информационная культура учащихся, повышается интерес к изучаемым предметам за счет разнообразия форм деятельности.

Бинарные уроки Проводятся в основном в старшем звене, обычно результатом такого урока является создание мини презентации на заданную тему. Для поиска информации на уроке при создании презентаций, во внеурочное время при подготовки проектов ученики используют в основном электронную энциклопедии MS «Encarta Encyclopedia» (© Microsoft Corporation, All rights reserved.),в которой можно найти практически любую информацию на английском языке.

Использование новых информационных технологий: создание комфортных условий для проведения процесса обучения; повышение информационной культуры сельских учащихся; расширение языковой и социокультурной компетенции; изменение в положительную сторону мотивов изучения английского языка.