UGDOMOSIOS VEIKLOS SU IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAIS ORGANIZAVIMO, INDIVIDUALIZAVIMO PAGAL KOMPETENCIJAS SISTEMA СИСТЕМА ОРГАНИЗАЦИИ, ИНДИВИДУАЛИЗАЦИИ РАЗВИВАЮЩЕЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ, СОГЛАСНО КОМПЕТЕНЦИЙ, С ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
Tėvai visada nori matyti savo vaikus protingais, sveikais ir linksmais. Mokytojai nori savo moksleivius matyti smalsiais, bendraujančias ir pilnais gerumo. Родители всегда хотят видеть своих детей умными, здоровыми и весёлыми. Педагоги хотят видеть своих воспитанников любознательными, общительными и доброжелательными.
Tai yra jų natūralus noras priklausantis ne tik nuo jų fizinės ir psichinės sveikatos būklės, bet ir nuo aplinkos, kurioje vaikas auga ir vystosi. Это их естественное желание зависит не только от состояния физического и психического здоровья, но и от окружающей обстановки, в которой растёт и развивается ребёнок.
Įvairių įgūdžių vystymas pasireiškia įvairiuose amžiaus etapuose: kūdikystėje, ankstyvojoje vaikystėje, ikimokykliniame amiuje ir t.t. Ikimokykliniame amžiuje pagrindine vaiko veikla tampa žaidimas. Формирование различных навыков у детей происходит в разные возрастные этапы: младенчестве, раннем возрасте, дошкольном возрасте и т.д. Основной деятельностью в дошкольном возрасте является игра.
Per žaidimą vaikai mokosi pažinti pasaulį, įgyja socialinės patirties, tenkina savo reikalavimus bendraudami ir judėdami. Tačiau ypatingas vaidmuo visą laiką tenka didaktiniams žaidimams. В игре дети учатся познавать мир, приобретают социальный опыт, удовлетворяют свои потребности в общении и движении. Однако особую роль во все времена отводили дидактическим играм.
Didaktikos objektu yra vaiko mokymosi procesas. Vaikas gali įgyti žinių ir įgūdžių ir su mokytojo pagalba ir savarankiškai. Объектом дидактики для ребёнка является обучающий процесс. Ребёнок может приобретать знания и навыки и с педагогом, и самостоятельно.
Savo darbe aš naudoju įvairių rūšių didaktinius žaidimus: žaidimai su žaislais, žaidimai - uždaviniai, stalo žaidimai, žodiniai: kelionių žaidimai, žaidimai - galvosūkiai, žaidimai- pokalbiai, žaidimai-prielaidos, ir pan. В своей работе я использую различные виды дидактических игр: игры с игрушками, игры- задания, настольные игры, словесные: игры- путешествия, игры-головоломки,игры- беседы,игры-предположения и другие.
Deja, vaikams skirtų produktų rinkos analizė parodė, kad didaktiniai žaidimai praleido į priekį šiuolaikinius mechaninius žaislus su įdiegtomis operacijomis. К сожалению, анализ рынка товаров показывает, что дидактические игры уступили место современным механическим игрушкам, с заложенными в них операциями.
Ir vaikai, ir jų tėvai teikia pirmenybę ryškiems vienkartiniams žaislams, o ne mokomajam žaidimui. Vaikai namie, o vėliau ir darželyje daugiau dėmesio skiria žaislams, ir, jei nori žaisti stalo žaidimą, renkasi tokį, kurio veiksmas yra jau pažįstamas ir stengtis pasiekti rezultato jau nereikia. И дети, и их родители предпочитают яркую одноразовую игрушку обучающей игре. Дети дома, а потом и в детском саду уделяют большее внимание игрушкам, а если выбирают настольную игру, то такую, в которой действия уже знакомы и прилагать усилия к достижению результата не нужно.
Su tokia problema aš susidūriau mokslo metų pradžioje, kai pradėjau stebėti vaikus laisvoje lavinamoje veikloje. Вот с такой проблемой я столкнулась в начале учебного года, когда начала наблюдать за детьми в свободной развивающей деятельности.
Remiantis stebėjimo rezultatais, atsirado idėja sukurti veiksmingą sistemą: organizuoti vaikų lavinamąją veiklą pagal kompetencijas, skatinti juos pasirinkti kompetencijas ir aktyviai dalyvauti jose. Исходя из результатов наблюдений, возникла идея создания действенной системы организации развивающей деятельности детей по компетенциям, побуждающая их к выбору компетенций и активной деятельности в них.
Šios sistemos tikslas yra padėti vaikams pasirinkti veiklą pagal kompetencijas. Цель этой системы: помочь детям в выборе деятельности по компетенциям.
Uždaviniai: § Skatinti vaikus rinktis veiklą, § tenkinti vaikų poreikį bendrauti, norą padėti kitiems ir dalintis patirtimi bendruose žaidimuose; § Skatinti vaikų bandymus pasiekti rezultato savarankiškai ir bendradarbiaujant. Задачи: - побуждать детей к выбору деятельности, - удовлетворять потребности детей общаться, желание помогать другим, делиться опытом, общаясь в играх, - побуждать детей к стремлению достигать результата самостоятельно и общаясь.
Ši sistema: * kelia vaikų susidomėjimą veiklos pasirinkimu, * skatina pasirinkti žaidimą iš pasiūlytų, * leidžia individualizuoti ugdomąjį procesą. Veikla pogrupiuose leidžia vaikams: * patenkinti bendravimo tarpusavyje poreikį * siekti rezultato žaidimuose, * bendradarbiauti ir padėti vieni kitiems. Данная система: - повышает заинтересованность детей к выбору деятельности, -побуждает выбирать игры из предложенных, - индивидуализирует развивающий процесс,. Деятельность подгруппами позволяет детям: - удовлетворять потребность в общении детей между собой, - достигать результата в играх, общаться и помогать другим.