Презентация Урока английского языка во втором классе МОУ СОШ 2 Учитель Андриенко Галина Ивановна.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
A HOUSE IN THE WOOD Here is a house in the wood A mouse is running through the wood He stops at the door, He knocks at the door.
Advertisements

[h], [h], [h] [n], [n], [n] [z], [z], [z] [ei], [ei], [ei] [v ], [ v], [v] [f ], [ f ], [ f] [k ], [k ], [ k] [ g ], [ g ], [ g ] [ai], [ai], [ai] [m],
Good morning, young ladies and gentlemen! How are you?
Enjoy English Enjoy English Animals. Повторение - 2 класс. 3 класс. Автор: Береснева Н.М. МОУ Галкинская оош, Ветлужский район, нижегородская область.
Стихи для фонетической зарядки по английскому языку.
Путешествие в страну «Английский язык». Проверка знаний по английскому языку в начальных классах.
Учитель англ. яз.:Учитель англ. яз.: Ахвледиани О. Г.Ахвледиани О. Г. I категорияI категория Г. ОренбургГ. Оренбург.
Come into the classroom. Come into the classroom. And say your name. And say your name. Hand in your homework, Hand in your homework, Dont play a game!
Презентацию составила учитель английского языка Тангочина Людмила Викторовна МО СОШ 24 г. Благовещенска.
ABC show ABC show « Английский алфавит » Look and remember!
Учитель английского языка Мехмонова Марина Анатольевна.
s s not Words: sad, merry, kind, happy, brave, strong, angry, lazy, fat, slim, has got, is, a friend, a brother, a sister, lives, in the house, in the.
Find the pairs Teeth Teeth Feet Feet Eye Eye Hand Hand Tooth Tooth Ear Ear Neck Neck Nose Nose Tail Tail Хвост Хвост Зуб Зуб Нос Нос Зубы Зубы Глаз Глаз.
СИТУАТИВНОЕ ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ Еременко Я., Ермакова А.
Открытый урок Тема: «THE UNKNOWN ANIMAL» (НЕИЗВЕСТНОЕ ЖИВОТНОЕ) Animals are our little friends.
Повелительное наклонение глагола. Задачи урока: Повторить лексику (цвета). Повторить правила чтения гласных е и u. Повторить правила образования и употребления.
Happy green lessons Happy green lessons UNIT 2. Eight Friends Eight Friends to not s s
Работу создал учитель английского языка Рунгинской средней общеобразовательной школы Буинского муниципального района РТ Тимрякова Любовь Васильевна.
Презентация к уроку «The ABC Party» Урок английского языка во 2 классе Учитель : Савченко Ольга Васильевна, МОУ СОШ с. Шереметьевка Лысогорского района.
Animals a Bird a Fish a Horse a Frog a Chimp I can…. I cant…. --- Can you swim? --- Yes, I can No, I cant.
Транксрипт:

Презентация Урока английского языка во втором классе МОУ СОШ 2 Учитель Андриенко Галина Ивановна

«В гостях у сказки» Цель урока: Учить ребят составлять творческое монологическое высказывание (рассуждение в форме характеристики) по теме «Мой любимый сказочный герой».

Задачи урока: -активизация лексики по теме; -развитие навыков аудирования с извлечением специальной информации; -развитие навыков диалогической речи; -развивать умения учащихся употреблять в связном монологическом высказывании и в новых ситуациях речевые образцы; -развивать интерес учащихся к изучению английского языка; -продемонстрировать владение учащимися ранее изученного учебного материала; -воспитывать любовь к животным, сказкам. Оформление урока: теремок, костюмы, музыкальные инструменты, цветы, шары, призы.

Ход урока: Приветствие. Появляется сказочный герой Миша, здоровается с детьми. - Good morning, my friends! How are you? - I am fine and you? - I am ok. I am fine. I am good. I am not bad.

Загадка Winnie the Pooh: - I am big and strong. I am fat. I am not slim. I can go, sit, run and swim. I can not fly. I live in the forest. I like honey. I do not like bees. Who am I? (A bear.) Winnie: Yes, I am. My name is Winnie the Pooh. - Ребята, со мной приехали друзья. Мы привезли сказку- сюрприз. Угадайте, кто они? Появляются по очереди сказочные звери.

- I live in the forest. I can go, run and jump. I can not fly. I am red. I am very cunning. I like cockerels very much. Who am I? (A fox.) - I am small and grey. I live in the house. My nose is black and small. My tail is long. I can run very fast. I like cheese. Who am I? (A mouse.) - I am green. I can swim and climb. I live in the river. Who am I? (A frog.) - I live in the house. I can run, jump and swim. I do not like cats. I like meat. (A dog.) - I am brave. I am strong. I am clever. I like to sing songs. I have a nice tale. (A cock.) - I live in the forest. I am red. I can run and jump. I live on a tree. I like nuts. (A squirrel.)

Winnie: Let us begin our performance. Children, clap your hands!

THE HOUSE IN THE WOOD. СЦЕНАРИЙ СКАЗКИ. Mouse: Oh, what a nice house! Knock, knock, knock! Who lives in the house? Nobody! Now I live in it. The house is very nice. The house is big. The house is light. The house is not small. (Мышка танцует русский народный танец.)

*** Dog: What a nice house ! Knock, knock, knock ! Who lives in the house? Mouse: I live in the house. I am a mouse. And who are you? Dog: I am a dog. My name is Jack. Mouse: What can you do? Dog: I can run, jump, swim and read. Mouse: Read, please. Dog: I am a dog. My name is Jack. My coat is white. My nose is black. Mouse: Oh, thank you, come in. Let us live together in the house.

*** Frog: Oh, what a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house? Mouse: I live in the house. I am a mouse. Dog: I live in the house. I am a dog. And who are you? Frog: I am a frog. My name is Green. Mouse: What can you do? Frog: I can dance. Mouse: Dance, please. (Лягушка танцует испанский танец.)

*** Foxes: Oh, what a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house? Mouse: I live in the house. I am a mouse. Dog: I live in the house. I am a dog. Frog: I live in the house. I am a frog. And who are you? Foxes: We are foxes. My name is Jessica. My name is Alice. I can run. I can jump. I can dance. We can count. Mouse: Count, please! Foxes: One, two, three, four, five, six, seven, eight… (Лисички танцуют арабский танец.) Mouse: Come in. Lets live together in the house.

*** Squirrel: Oh, what a nice house! Knock, knock, knock! Who lives in the house? Mouse: I live in the house. I am a mouse. Dog; I live in the house. I am a dog. Frog: I live in the house. I am a frog. Foxes: We live in the house. We are foxes. Animals: And who are you? Squirrel: I am a squirrel. I can jump and play the piano. Mouse: Play the piano, please! (Белочка играет на пианино.)

Cock: I am brave. I am strong. I am clever. Oh, what a nice house ! Knock, knock, knock. Who lives in the house? Animals: And who are you? Cock: I am a cockerel! I can read. Mouse: Read, please! Cock: I am big like a house. I am small like a mouse. I am tall like a tree. Look at me. Mouse: Oh, thank you. Come in. Lets live together in the house!

Teacher: Do you know the fairy-tale? What animal do you like? Begin your story. Дети высказывают свое мнение по поводу просмотренной сказки. Беседуем о том, как дети-актеры передали образы своих героев. Отмечаем доброту хозяйки мышки, умного и способного петушка, веселый характер белочки и т.д. Например: I like the fox. She is kind and merry. She can run, dance and sing songs. Teacher: Thank you for your stories. You are clever, active and attentive. Let us sing our song «Clap your hands!» Good–bye!