Интегрированный урок английского языка и информатики в 10 классе «Досуг молодёжи. Музыкальные предпочтения. Популярные солисты и группы»

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Advertisements

Лобанова Наталья Михайловна и учащиеся 7а класса приглашают Вас на урок английского языка!
Surrounded by the sound of music Surrounded by the sound of music «Music is the universal language of the world» H. Longfellow.
Sweets EACH OF US HAD SOME MOMENTS IN LIFE WHEN THEY WAS NEED TO HAVE SOME KIND OF FOOD KNOWING LIKE SWEETS. THAT WHY TODAY I WANT TO TELL YOU ABOUT FAVOURITE.
The plan of our lesson A new poem A song I can run A dialogue Grammar (The Possessive Case of the Nouns)
English studies English studies. Some people learn languages because they need them in their work, others travel abroad, for the third studying languages.
Урок английского языка в 5 классе. Тема урока: LEARNING MORE ABOUT EACH OTHER (Узнаём больше друг о друге) УМК: Биболетова М. З., Добрынина Н. В., Трубанева.
Mass Media Mass Media. Internet I would like to tell you about advantages or disadvantages of Internet. The Internet – a way to communicate with your.
МБОУ СОШ 1 Аксайского района Разработка учителя английского языка Ивановой Е.В. для долгосрочных курсов повышения квалификации на базе ИПК и ПРО 2011 г.
1. Do you like your school? I should say that I love my school a lot. For me its not only a building where I get knowledge, but also the second home of.
Урок английского языка в 5 классе. Тема урока: LEARNING MORE ABOUT EACH OTHER (Узнаём больше друг о друге) УМК: Биболетова М. З., Добрынина Н. В., Трубанева.
Love And Marriage. You choose what life you would like to have You are a creator of your life. It can be a wonderful happy marriage or… Or you can get.
Учитель английского языка Мурзаева Юлия Равиловна.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
The Way Teenagers Live. What teenagers problems there are now? -What teenagers problems there are now? - Today it is fashionable to speak about teenage.
Is It Easy To Be Young?. Words for using in discussion: we suppose; we suggest; we believe; the thing is; the fact is; we wonder; the point is; in our.
Обучение устной речи Из опыта подготовки к ГИА по английскому языку в 2012 году Красина А.С. МБОУ «Гимназия 2» г. Саров.
Технология модульного обучения на уроках иностранного языка (практика) Презентация выполнена учителем английского языка высшей категории МОУ «Средняя школа.
Учимся задавать вопросы. Что необходимо для этого знать? Что необходимо для этого знать?
1. Do you have a lot of friends? Yes, I can say that I have quite a lot of friends. But I have only two special ones. We spend plenty of time together,
Транксрипт:

Интегрированный урок английского языка и информатики в 10 классе «Досуг молодёжи. Музыкальные предпочтения. Популярные солисты и группы»

123

Содержание: 1.Вступительное слово учителяВступительное слово учителя 2.Фонетическая зарядкаФонетическая зарядка 3.Совершенствование лексико-грамматических навыков говоренияСовершенствование лексико-грамматических навыков говорения 4.Минутка релаксацииМинутка релаксации 5.Работа с учебникомРабота с учебником 6.Работа с сайтомРабота с сайтом 7.Формирование навыков диалогической речиФормирование навыков диалогической речи

УЧЕБНАЯ Цель заключается в том, чтобы помочь ученикам совершенствовать лексико- грамматические навыки говорения и умения вести диалогическую и монологическую речь по заданной тематике, проанализировать понятие «современная музыка», учить высказывать своё мнение логично и связано, формировать навыки работы с Интернетом, составления управления презентациями, совершенствовать умение понимать иноязычную речь.

РАЗВИВАЮЩАЯ Помочь ученикам развить речевые умения, способность к языковой догадке, сравнению, обобщению, формулировке выводов.

ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ Воспитывать у учащихся уважительное и толерантное отношение к мнению собеседника, привить любовь к музыке, развивать стремление узнать больше о классической и современной музыке.

1.Вступительное слово учителя Учитель английского языка: Good morning boys and girls. We are glade to see you. How are you? What date is today? What day of week is it? Are you ready for the lesson? Today we have both English lesson and IT lesson. The theme is music in my life. So let start our unusual lesson. So today we are going to speak about your favorite kind of music, compare modern and classical music listen to your opinions and feelings about contemporary music both in English and Russian. First tell me if you can think of a day without music. Why? (ответы учащихся) So music accompanies us all the time. Music reflects our life< we can say that our life gives birth to music but our life is different thats why there are different styles of music.

2. Фонетическая зарядка What styles can you name?

3.Совершенствование лексико-грамматических навыков говорения T: Lets speak about the styles of music. What is it meant by the term folk music? P: These are songs that were created by ordinary people. This music reflects the traditions of the country. T: What can you say about rock music? P: It is played on electrical instruments and repeats a few simple phrases. It was made popular by Elvis Presley. T: What do you know about heavy metal music? P: Its loud music with a strong beat and with the electrical guitar. The singers often have long hair and wear black clothes. T: What kind of music do you like? I know that everyone in your class has got his or her favourite singer or group. (Выступление Петряковой Анастасии(11 кл.) с презентацией «About ARIA»)

4.Минутка релаксации Are you tired people, lets have rest. Shut your eyes and listen. 5.Работа с учебником Выполнение упр. 101 стр. 37, 102 стр. 38 учебника Enjoy English Учитель английского языка: Ill give you a sheet of paper. Here are different words about music. Put the words in the correct order and make up the sentences. Translate them. (Группа учащихся выполняет индивидуальное задание.) music, emotions, and, ideas, peoples reflects – Music reflects peoples ideas and emotions. moment, our, of, music, us, life, helps, every – Music helps us every moment in our life. us, with, cope, helps, music, troubles, our – Music helps us cope with our troubles. takes, people, in, music, usual, without, the problems, world – Music takes people in the world without usual problems.

6.Работа с сайтом (Учащиеся знакомятся со структурой сайта, навигацией, выполняют задания.)

7. Формирование навыков диалогической речи Учащиеся демонстрируют подготовленные презентации по теме «Музыка» Учитель английского языка: You have spoken about modern and classical music. Now you are going to express your feelings in English. Lets work in pairs and make up the dialogues. Imagine one of you likes modern music, the other prefers the classical music. (Учащиеся разыгрывают диалоги, которые были заранее подготовлены.) P1: What do you usually do when you are free? P2: I listen to music. I like rap and pop music very much. P1: Yes, there are a lot of fashion groups and singers. They are popular but I think their songs are not worth listening. P2: I dont agree with you. This music helps me to forget my problems, it gives me strength and confidence. P1: But it doesnt mean that their songs are really good. Im fond of classical music. It is wonderful, it reflects my emotions. P2: In my opinion this kind of music is serious and boring. P1: So I see our tastes are very different. P2: Yes, you are right.

8.Завершение Учитель : So we can conclude that music is very important in our life. There are different opinions about music. It is difficult to persuade each other. But maybe it is not worth doing. Our conversation proves that we dont have to deny modern music because it gives us pleasure. But we dont have to forget classical music because it can describe our thoughts and feelings and it helps us to understand the complex world of the modern music. Учитель : У некогда популярной шведской группы АББА есть замечательные строки: Спасибо за музыку, за песни, которые я пою. Спасибо за всю радость, которую они несут. Кто может жить без нее, я спрашиваю вас честно? Какая была бы жизнь без песен и танцев, и какие были бы мы? Итак, я говорю: Спасибо за музыку. Давайте завершим этими словами наш урок. (Звучит песня на английском языке, учащиеся поют песню.) Учитель: Thank you for your work today. Our lesson is over. Задание на дом: Выучить тему «Музыка», выписать адреса популярных сайтов о музыке.

Thank you for your attention.