МЕЖПРЕДМЕТНЫЕ И ВНУТРИПРЕДМЕТНЫЕ СВЯЗИ НА УРОКАХ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
M-learning Vs M-teaching. Objectives of the project To know about M-learning and M-teaching To show pros and cons of M-education To know the opinion of.
Advertisements

WHAT IS THE SCHOOL?. ? WHAT IS THE MAIN AIM OF OUR LESSON.
Purposes Working with students Working with teachers Opinion Conclusion.
It's great to be a teenager. It's fearful to be a teenager. Being a teenager is romantic. It's fun to be a teenager. It's not easy to be young.
1. Aims of my presentation 2. Questions for pupils 3. Answers (pupil 1) 4. Answers (pupil 2) 5. Answers (pupil 3) 6. Questions for teacher 7. Answers.
No! It is not a secret pupils dont like even hate doing homework. It can be easy or difficult, big or small, interesting or boring. In any case, it takes.
How to crack technical interview ? Yogesh Mehla. Many of my friends who are technically good and even great, but they are unable to crack their first.
Broadsheets and tabloids.. Newspaper…What is it? The newspaper is a resource that contains some information. The content of the newspaper can be both.
The purpose of this project consists of receiving more knowledge of modern technology To know teacher's opinion about gadgets To know pupils' opinion.
I and society. Plan Aim I in society Friends Classmates Student-teacher Parents and children Brothers and sisters Society in human life Conclusion Source.
Peer pressure. Aim: to provide practice in making up dialogues and speaking on the topic Peer pressure. Objective: by the end of the lesson the students.
GM-foods Would you like to eat GM tomato?. It is terrible to imagine what do our sausages include and who did raise our vegetables. We live in a world,
Автор: Бжассо Саида Керимовна, учитель английского языка, МОУ гимназия 23, город Краснодар.
I adore my school, so if I had to tell about the school of my dream, Id tell about the school 17 It is really ideal for me! I am content about all in.
Методическая презентация Тема учебного проекта: The President of my Class Творческое название проекта: The man I can trust and follow. Автор: © Хижин Василий.
Television: bad or good ?. TV plays a great role in the life of a modern man.
We would like to tell you about our invention. Wonderful inventions have been made in science and technology recently. These are advances are changing.
Games in language learning Introduction. Children love playing games. Playing games is a vital and natural part of growing up and learning. Children learn.
Final Assignment on Developing Reading Skills Module Designed by Tatiana Yampolskaya Zhanna Polyakova.
How to write a story First you have to….. Decide who the characters are. Who is going to be in the story? What sort of characters are they?
Транксрипт:

МЕЖПРЕДМЕТНЫЕ И ВНУТРИПРЕДМЕТНЫЕ СВЯЗИ НА УРОКАХ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА

ПРОЕКТНАЯ РАБОТА УЧИТЕЛЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА МОУ ГИМНАЗИЯ 7 Г. ПОДОЛЬСКА КОПЫЛОВОЙ Л.С. ПО ТЕМЕ « РАЗВИТИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНЫХ СПОСОБНОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ НА ИНТЕГРИРОВАННЫХ УРОКАХ И.Я. С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНТЕРНЕТ- РЕСУРСОВ »

ЦЕЛЬ: использование проблемного, поискового и исследовательского методов и различных приемов обучения для развития познавательных способностей уч-ся на интегрированных уроках И.Я. использование проблемного, поискового и исследовательского методов и различных приемов обучения для развития познавательных способностей уч-ся на интегрированных уроках И.Я.

ЗАДАЧИ 1. определение направлений учебной работы 1. определение направлений учебной работы организация самостоятельной работы уч-ся организация самостоятельной работы уч-ся организация работы уч-ся с аутентичным материалом организация работы уч-ся с аутентичным материалом творческое развитие уч-ся с учетом их индивидуальных способностей творческое развитие уч-ся с учетом их индивидуальных способностей применение ИКТ применение ИКТ 2. определение роли учителя на уроке научить уч-ся самостоятельно добывать знания с использованием ИКТ научить уч-ся самостоятельно добывать знания с использованием ИКТ организовать процесс так, чтобы вопрос стоял не только об обучении, но и самообучении и самообразовании организовать процесс так, чтобы вопрос стоял не только об обучении, но и самообучении и самообразовании учитель и ученики должны стать сотрудниками в совместной работе учитель и ученики должны стать сотрудниками в совместной работе

3. определение приемов обучения уч-ся использование таких приемов, как сравнение, анализ, обобщение, систематизация, классификация и т.д. использование таких приемов, как сравнение, анализ, обобщение, систематизация, классификация и т.д. МЕТОД ИССЛЕДОВАНИЯ: работа с аутентичным материалом, Интернетом, беседа МЕТОД ИССЛЕДОВАНИЯ: работа с аутентичным материалом, Интернетом, беседа

H E N R Y VIII

This is a role-play activity based on HENRY VIII for upper-intermediate students. It creates a lot of interest both historically and on a more personal level. It also involves research on the Internet. STEP 1 STEP 1 Use a picture to elicit Henry VIII. Students brainstorm what they know about him. Use a picture to elicit Henry VIII. Students brainstorm what they know about him. Elicit\ teach the names of the wives and what happened to them. Elicit\ teach the names of the wives and what happened to them.

2. Anne Boleyn – beheaded 1. Catherine of Aragon – divorced 3. Jane Seymour – died 4. Anne of Cleves – divorced 5. Katherine Howard – beheaded 6. Catherine Parr – survived

Assign a different wife to each student and a student to Henry VIII Assign a different wife to each student and a student to Henry VIII Students use the Internet for homework to research their character Students use the Internet for homework to research their character Tell the students that they will be telling their characters story to the class but they can only have a list of ten key words to help them remember the story. Tell the students that they will be telling their characters story to the class but they can only have a list of ten key words to help them remember the story.

STEP 2 STEP 2 The next lesson students sit in groups comprised of Henry and six wives. The next lesson students sit in groups comprised of Henry and six wives. They tell their story in first person in turns using the list of ten words to help them. They tell their story in first person in turns using the list of ten words to help them. Before starting the activity encourage students to ask Henry and his wives to justify their actions. Before starting the activity encourage students to ask Henry and his wives to justify their actions. Ask students if they found anything new. Ask students if they found anything new.

ВЫВОДЫ Развитие познавательных способностей, мыслительной деятельности можно побуждать: Развитие познавательных способностей, мыслительной деятельности можно побуждать: нестандартными заданиями нестандартными заданиями постановкой проблемных вопросов постановкой проблемных вопросов созданием ситуаций, показывающих необходимость знаний АЯ и т.д. созданием ситуаций, показывающих необходимость знаний АЯ и т.д. Цель любой творческой работы : вовлечение уч-ся в постоянную активную деятельность вовлечение уч-ся в постоянную активную деятельность развитие познавательной активности развитие познавательной активности развитие коммуникативной компетенции. развитие коммуникативной компетенции.

REFERENCES 1. Jo Adkin HENRY VIII 1. Jo Adkin HENRY VIII Steve Darn CLIL 2. Steve Darn CLIL 3. Steve Darn CLIL: A Lesson Framework 3. Steve Darn CLIL: A Lesson Framework George Pickering CLIL – Introduction 4. George Pickering CLIL – Introduction Интернет – статья Плечко Т.В. «Формирование коммуникативной компетенции на уроках А.Я.» http\\ pedsovet.org 5. Интернет – статья Плечко Т.В. «Формирование коммуникативной компетенции на уроках А.Я.» http\\ pedsovet.org