( из опыта работы Соколовой Н. М., учителя МБОУ « Сычёвская СОШ »)
мышление ; систему культурных ценностей ; целостную картину мира.
деятельности ; непрерывности ; целостности ; минимакса ; психологической комфортности ; вариативности ; творчества.
1. Актуализируются требования со стороны УД (« надо »); 2. Создаются условия для внутренней потребности включения в УД (« хочу ») 3. Устанавливаются тематические рамки (« могу »).
К классу не с ответом, а с вопросом !
За познание мира ( в специально организованных условиях )
1. Id like to tell you about … 2. To begin with … 3. By the way … 4. Speaking about … 5. I shant go into details. 6. In short … 7. To sum it up … 8. Next time Ill tell you more. 9. Fortunately/ unfortunately …. 10. To my surprise …. 11. Frankly speaking …
Задача, решая которую ребёнок выполняет цели учителя.
It is done by Yurina Galina,the11th form and Yurina Darya, the 8th «B»form
A day before the birth a child asked the God: - I dont know, why I go to this world. What should I do? The God answered: - I will meet you an Angel wholl always be nearby you. He will explain all to you. - But how shall I understand him if I dont know his language? -The Angel will teach you the language. He will protect you from all troubles. - How and when should I return to you? -Your Angel will tell you. - And what is the name of my Angel? - It is not important what his name is, he has a lot of names. You will name your Angel «Mum».
"M" is for the million things she gave me. "0" means only that she's growing old. "T" is for the tears she shed to save me. "H" is for her heart of purest gold. "E" is for her eyes, with love lights shining. "R" means right, and right she'll always be. With love, your daughters Galya and Dasha
Управляемый учебный процесс 1. Правила построения личного письма. 2. Имя существительное. 3. Имя прилагательное. 4. Наречие.
Образ : - слово ; - рисунок, - схема, - таблица, - мама, - город, - село.
Я умею ! У меня получается !