26.09.2012 Prezentarea Power Point ca mijloc didactic automatizat Презентация Power Point как дидактическое средство L. Zastînceanu,dr.în pedagogie.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Информационно- коммуникативные технологии и учебная мотивация.
Advertisements

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО- КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЕ.
Victorina «Caleidoscop» Participanţi elevii claselor a VI-a Liceul Teoretic,,Ion Creangă, or. Cahul, 2015 Profesor: Cojocaru Ina.
«Использование ИКТ на уроках биологии в целях повышения качества знаний обучающихся» Учитель биологии шл 27 г.Астана Матковская Т.Б.
Компьютер на уроках биологии Городское методическое объединение учителей биологии Автор: учитель биологии Иванова Е.Э. МОУ – средняя общеобразовательная.
ОФОРМЛЕНИЕ ПРЕЗЕНТАЦИИ. Мультимедийная презентация - очень ёмкий и динамичный способ представления той или иной информации. Успешность её применения на.
Создание мультимедийной презентации В рамках создания тематического учебного проекта.
,,Te-ai întrebat de ce, la răsăritul zorilor, cocoşul suspină dureros de repetate ori? Iată ce înseamnă asta: în oglinda dimineţii s-a arătat că din viaţa.
Использование компьютера на уроках..
Блочно- модульная технология в преподавании математики 1. Проблемный модуль 2. Информационный модуль 3. Расширенный модуль 4. Модуль систематизации 5.
Педсовет Информационно – коммуникационные технологии в УВП.
Использование информационных технологий на уроках математики.
Создателям презентаций Советы постороннего. Стиль Соблюдайте единый стиль оформления. Избегайте стилей, которые будут отвлекать от самой презентации.
Создание презентаций в Power Point. Слайды в PowerPoint С помощью приложения PowerPoint текстовая и числовая информация легко превращается в красочно.
Старый Оскол, 2012 год МОУ СОШ 34 с углубленным изучением отдельных предметов.
Мультимедийные презентации PowerPoint Столярова Елена Геннадьевна, педагог-организатор, педагог дополнительного образования ЦДТ г. Коломна.
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ПРЕПОДАВАНИИ ФИЗИКИ В СРЕДНЕЙ ШКОЛЕ ПРИ ОБЪЯСНЕНИИ И ЗАКРЕПЛЕНИИ НОВОГО МАТЕРИАЛА.
Информационно- коммуникационные технологии на уроках физики ОБОШИ Суджанская школа- интернат Новикова Л. В. учитель физики Выступление на педсовете 11.
ПРЕДСТАВЛЕНИЕ ОПЫТА (САМОПРЕЗЕНТАЦИЯ). Самопрезентация = самопредставление.
Как сделать презентацию? Рекомендации по использованию Power Point.
Транксрипт:

Prezentarea Power Point ca mijloc didactic automatizat Презентация Power Point как дидактическое средство L. Zastînceanu,dr.în pedagogie

Motivele utilizării Power Point Причины применения Power Point Majoritatea utilizatorilor cunosc posibilităţile acestei aplicaţii, iar dacă nu – uşor o pot studia Această aplicaţie este introdusă în cursul şcolar de informatică Există foarte multe prezentări gata pe diferite site –uri Prezentarea Power Point este destul de ilustrativă, iar aplicaţia posedă suficiente mijloace de a crea ceva nou rapid şi cu cunoştinţe minimale în domeniul utilizării calculatorului. Большинство пользователей владеют этой программой, а если нет – ее легко изучить Это приложение включено для изучения в школьную программу Существует достаточно много готовых презентаций на разных сайтах Презентация достаточно иллюстративна, а приложение обладает возможностями создать что- то красивое при минимальных знаниях о компьютере.

Avantajele prezentărilor ca mijloc didactic Достоинства презентаций как дидактического средства creează o varietate în metodele de promovare a lecţiilor; permite prezentarea informaţiei sub diferite forme accesibile percepţiei elevilor, acţionînd concomitent asupra a două canale informaţionale: văzul şi auzul; oferă posibilitatea prezentării dinamice a materialului didactic, adaptat la colectivul clasei şi nivelul lor de pregătire; Создает разнообразие методов проведения уроков; Позволяет отображать информацию в формах, доступных ученику, действуя одновременно на 2 информационных канала: зрение и слух; Допускает динамическое отображение содержаний, адаптированных к коллективу класса;

Avantajele prezentărilor ca mijloc didactic Достоинства презентаций как дидактического средства economiseşte timpul şi cruţă sănătatea profesorului în timpul orelor, eliberîndu-l de necesitatea de a scrie pe tablă, permiţîndu-i să ţină mai uşor clasa sub control; oferă posibilitatea de a studia materialul independent acasă, etc. Экономит время и здоровье учителя во время уроков, освобождая его от необходимости писать на доске, позволяя лучше держать класс под контролем; Позволяет изучить тему самостоятельно дома и.т.д.

Destinaţia prezentării Предназначение презентации să prezinte un anumit volum de informaţie de studiu într-o formă accesibilă populaţiei- ţintă şi să realizeze obiectivele educaţionale operaţionale preconizate pentru lecţia respectivă. отобразить некий объем информации в форме, доступной ученикам и реализовать операционные цели, сформулированные для соответствующего урока

Tipuri de prezentări Типы презентаций suporturi pentru prezentare de cunoştinţe noi, utile pentru studierea temelor cu un volum mare de informaţie teoretică, demonstraţii voluminoase, desene complicate; Презентации для представления новой темы, удобные в случае изучения тем с большим объемом информации;

Tipuri de prezentări Типы презентаций suporturi pentru recapitulare, utile în cadrul lecţiilor de totalizare pentru afişarea testelor formative, variantelor de probe scrise, problemelor cu conţinut aplicativ pentru brain- storming; Презентации для уроков повторения и обобщения, для представления текстов формативных тестов, самостоятельных работ, прикладных задач для мозговой атаки;

suporturi pentru lecţii nonstandard: reguli de joc pentru un concurs, întrebări pentru victorine, studiu independent al temei. Презентации для нестандартных уроков: правила игры или конкурса, вопросы для викторины, самостоятельного изучения темы.

Observaţie Mijloacele aplicaţiei Power Point sunt insuficiente pentru o prelucrare calitativă a informaţiei digitale şi grafice introduse de utilizator, de aceea nu se recomandă de a folosi pachetul respectiv pentru elaborarea altor tipuri de soft: teste sumative cu prelucrare automatizată a rezultatelor, programe-trening, jocuri didactice etc.

Замечание Средства приложения Power Point недостаточны для качественной обработки информации, введенной пользователем, поэтому ее не рекомендуется применять для разработки тестов, игр и.т.д.

Cerinţe faţă de prezentări Требования к презентациям prezentarea trebuie să conţină indicaţii privind tema şi obiectivele lecţiei; informaţia textuală din fiecare ecran nu trebuie să depăşească 35 din suprafaţa disponibilă; culorile utilizate nu trebuie să fie ţipătoare, fonul slide-ului de dorit să fie curat, fără desene străine; В презентации должны быть указаны тема и цели урока; Текстовая информация не должна занимать больше 35% поверхности экрана; Использованные цвета не должны быть кричащими, а фон слайда должен быть чистым, без посторонних рисунков;

Cerinţe faţă de prezentări Требования к презентациям informaţia expusă trebuie să fie corectă din punct de vedere ştiinţific şi adaptată la nivelul clasei; cuvintele-cheie, definiţiile, teoremele trebuie evidenţiate prin culoare etc. Показанная информация должна быть научной, правильной но адаптированной к уровню класса; Ключевые слова, определения, теоремы должны быть выделены цветом и.т.д.

Argumentarea utilizării prezentărilor Аргументация использования презентаций. Este oare motivată pedagogic utilizarea prezentării pentru studierea temei date în cadrul tipului de lecţii ales? Elaborarea prezentării este motivată în situaţiile cînd: conţinuturile sînt voluminoase, sunt prezente desene, care i-au mult timp, sau algoritmi complicaţi, care trebuie fixaţi. De exemplu: proprietăţile funcţiilor continui pe segment (cl.XI), transformări geometrice (în diferite clase), ciurul lui Eratostene (clasa V). Tipurile de lecţii pentru care am recomanda prezentările sunt: lecţii de iniţiere în materie nouă, lecţii de recapitulare şi sistematizare de cunoştinţe, lecţii nonstandard. Мотивированно ли использование презентации при изучении данной темы? Использование презентации мотивированно когда: содержания очень объемны, много рисунков или сложных алгоритмов. Например: свойства непрерывных функций на отрезках (11-й класс), геометрические преобразования, решето Эратосфена (5-й класс). Типы уроков для которых рекомендовано использование презентаций следующие: уроки изучения новых знаний, уроки обобщения и систематизации знаний, нестандартные уроки.

Argumentarea utilizării prezentărilor Аргументация использования презентаций. Populaţia - ţintă permite de a utiliza acest mijloc didactic? Elevii trebuie să fie pregătiţi pentru utilizarea unui astfel de mijloc didactic, forma de utilizare: frontală sau individuală a prezentării se alege în funcţie de caracteristicile clasei Целевая аудитория позволяет пользоваться этим дидактическим средством? Ученики должны быть готовы к использованию этого дидактического средства, а форму его применения выбирают в зависимости от класса.

Argumentarea utilizării prezentărilor Аргументация использования презентаций. Avem suficientă informaţie pentru o prezentare şi poate ea fi adaptată pentru percepere de către elevi? În situaţia elaborării unei prezentări, ca şi atunci cînd orice profesor bun se pregăteşte de ore, este necesar de studiat nişte surse de informaţii alternative: manuale, monografii, ghiduri pentru profesori, reviste matematice şi de selectat materialul propus în limitele şi la nivelul recomandat de curriculum. Достаточно ли информации для презентации и можно ли ее адаптировать в данной конкретной ситуации? Желательно, чтобы презентация не была списана из учебника а предоставляла какие-то интересные новые факты, иллюстрации, дополнительные задачи и других источников, но в пределах программы.

Structura orientativă a unei prezentări pentru secvenţa de studiere a temei noi Примерное содержание презентации для изучения новых знаний primele două slide-uri specifică tema lecţiei şi obiectivele operaţionalizate, care vor fi realizate în cadrul lecţiei. slide-uri pentru realizarea actualizării cunoştinţelor slide-uri pentru expunerea temei noi Первые два слайда: тема урока и операционные цели Слайды для актуализации опорных знаний Слайды для презентации новой темы

Structura orientativă a prezentării pentru secvenţa recapitulare şi sistematizare Примерное содержание презентации для обобщения и систематизации знаний slide cu denumirea temei slide-uri pentru actualizare cu utilizarea schemelor de animaţie slide-uri cu sarcini pentru rezolvare Слайд с названием темы Слайд для актуализации с использованием схем анимации Слайды с задачами для решения

Concluzii Выводы - Prezentările Power Point sunt un mijloc didactic destul de eficient, ilustrativ, relativ ieftin şi uşor adaptabil la diferite condiţii de utilizare; - Elaborarea prezentărilor este accesibilă pentru majoritatea profesorilor; - Eficienţa utilizării prezentărilor în procesul educaţional este demonstrată experimental. Mulţumim pentru atenţie. Презентации Power Point это достаточно эффективное, наглядное, недорогое и гибкое дидактическое средство; Разработка презентаций доступна большинству учителей; Эффективность использования презентаций доказана экспериментально. Спасибо за внимание.