«Хомиладор аил» максат ли гурухида мотивационно алгоритм асосида стандартларни очиш МОТИВАЦИОНЫЙ АЛГОРИТМ ДЛЯ РАСКРЫТИЯ СТАНДАРТОВ В ЦЕЛЕВОЙ ГРУППЕ: БЕРЕМЕННАЯ ЖЕНЩИНА
МАЪНАВИЙ ТАМОЙИЛ (Духовный аспект) МАЪНАВИЙ ТАМОЙИЛ (Духовный аспект) БИЛИМ (ЗНАНИЯ) БИЛИМ (ЗНАНИЯ) ИЖОБИЙ ХУЛ Қ -АТВОР (ПОЗИТИВНОЕ ПО- ВЕДЕНИЕ) ИЖОБИЙ ХУЛ Қ -АТВОР (ПОЗИТИВНОЕ ПО- ВЕДЕНИЕ) МАСЪУЛИЯТ (ОТВЕТСТВЕН- НОСТЬ) МАСЪУЛИЯТ (ОТВЕТСТВЕН- НОСТЬ) Максадли гурух Хомиладор аил валеология тамоилларга аид стандартлар Стандарты к аспектам целевой группы «Беременная женщина»
3 Мотивацион алгоритм Ишонтириш Убеждение Билим шаклланиши Формирование знаний Кўникма косил бўлиши Формирование Навыков Хулқ ўзгариши Изменение поведения Турмуш тарзи ўзгариши Изменение образа жизни Маълумот Информация Мотивация
МАСЪУЛИЯТ- узининг катти харакатларига ва унинг окибатларига жавобгарлик хиссини сезиш. Ответственность субъективная обязанность отвечать за поступки и действия, а также их последствия 1 БОСҚИЧ – АХБОРОТ БЕРИШ «Масъулият» ўзи нема? 1 ЭТАП-ИНОФРМАЦИЯ
Хомилани тўғри ривожланишини (правильное развитие плода); Болани вақтида туғилишини (своевременное рождение ребенка); Туғиш жараёнини нормаль боришини (нормалььное течение родового процесса); Соғлом болони хаётга келишини таъминлайди (рождение здорового ребенка); Узаро хурмат, эр-хотин бир бирларига бўлган ишончини мустахкамлайди (укрепляет доверие и взаимоуважение супругов); Эътиборли муносабатда бўлишга даъват этажи (мотивирует внемательное и гармоничное взаимоотношение окружающих). 2 ЭТАП – мотивация. Масъулият нема береди? Мотивационные аргументы: Что даёт Ответственность?
1.Ҳомиладорлик ҳақида тўғри тушунча ва билимнинг йўқлиги (отсутствие знаний и понятий о беременности); 2. Нотўғри овқатланиш, пассив жисмоний харакат (неправильное питание, пассивная физическая активность); 3. Касалланишлар, руҳий тушкунлик, камқонлик (заболеваемость, пессимизм, малокровие); 4.Билимсизлик, масъулиятсизлик, маънавий дунёнинг тор лиги (незнание, безответственность, узкий кругозор); 5.Ҳаёт тарзининг ва хулқ атворнинг шаклланмаганлиги (не формирование образа жизни и поведенческих факторов); 6. Зарарли одатларнинг мавжудлиги, соғлигига масъулиятсизлик, тиббий маданиятнинг йўқлиги (вредные привычки, не ответственное отношение к своему здоровью, отсутствие медицинской культуры); 7.Ўъзаро муносабатлардаги тушунмовчилик, ишончсизлик, ҳурматсизлик ва х.к.(недоверие и непонемание в супружеских взаимоотношениях). 3 БОСҚИЧ – Ишонтириш. Нима халақит береди? 3- ЭТАП – УБЕЖДЕНИЕ. Что мешает?
Билим - ишонтириш орқали тафаккурда вужудга келади. Ҳомиладорлик бу физиология жараён бўлиб, бу дарвин барқарор муҳитда, кўтаринки руҳиятда ва соғлом ўтказиш зарурлигини тушуниб етади. Знание – образуется в сознание человека, что он понемает беременность это физиологический процесс, этот период должен провести в здоровом состояние, спокойном и гармоничном условии 4 БОСКИЧ- Билим 4 ЭТАП - ЗНАНИЕ
КЎНИКМА - ҳосил бўлади: тўғри овқатланиш, меъёрий жисмоний ҳаракатлар,саломатликка масъулият, руҳий барқарорлик,кўтаринки кайфият, хушмуомалалик, эътибор, оналик меҳри,собр бардош ва ҳ.к. НАВЫКИ – рациональное питание, нормированная физическая активность, ответственное отношение к своему здоровью, психологическая уравновешенность, хорошее настроение, доброжелательность, внемательность, материнская любовь, терпимость и т.п. 5 БОСҚИЧ – Кўникма 5 ЭТАП - НАВЫКИ
ХУЛҚ – ХАВФСИЗ ВА ИЖОБИЙ ТОМОНГА ЎЗГАРАДИ ВА СОҒЛОМ БОЛА ТУҒИЛИШИ ТАЪМИНЛАНАДИ. ПОВЕДЕНИЯ - ИЗМЕНЯЕТСЯ НА БЕЗОПАСНОЕ, КОТОРОЕ ОБЕСПИЧИТ РОЖДЕНИЕ ЗДОРОВОГО РЕБЕНКА. 6- БОСКИЧ - ХУЛҚ ЎЗГАРИШИ 6 ЭТАП – ИЗМЕНЕНИЕ ПОВЕДЕНИЯ
Турмуш тарзи шаклланади. Формируется здорового образа жизни 7- БОСҚИЧ ТУРМУШ ТАРЗИНИНГ ШАКЛЛАНИШИ 7 ЭТАП - ФОРМИРОВАНИЕ ОБРАЗА ЖИЗНИ