,,Kimyo f anining o`qitishida mavjud muammolar va ularning yechimlari tog`risida taqdimot. Toshkent shahar Yashnobod tumani 149- maktab kimyo fani o`qituvchisi.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Mavzu: Fotosintez. Biologik diktant Achish jarayonida energiya almashinuvi ….. bosqichga bo`linadi. Bu jarayonda kam miqdirda energiya hosil bo`lib, u.
Advertisements

Toshkent shahar Mirzo Ulugbek tumani 27- umumiy talim maktabi ozbek tili oqituvchisi Qahhorova Mavjudaning 5 - V sinfida Mening dostim (qaratqich kelishigining.
Карточка 1 ЗАДАНИЕ 1. Определите степень окисления элементов по формуле: Al 2 O 3, Ag 2 O, FeO, N 2 O, SO 2, Cl 2 O 7 ЗАДАНИЕ 2. Составьте.
Цель: Закрепить знания о классификации и номенклатуре оксидов; Задачи: Практически подтвердить химические свойства оксидов; составить уравнения реакций,
Kompyuter viruslari bugungi kunda ko'pchilikning eng dolzarb muammosidir. Bu hammani tashvishga solmoqda. Virus dasturi kompyuterdagi ma'lumotlar butunligini.
Оксиды – это сложные вещества, состоящие из двух элементов, один из которых – кислород.
Классы неорганических соединений Подготовка к ЕГЭ.
Оксиды Презентацию подготовили: Кобелева Галина Ивановна учитель химии, Старикова Светлана Ковалева Александра ученицы 8 класса МОУ «СОШ 39» г. Петрозаводска.
ОКСИДЫОКСИДЫ Сложные вещества, состоящие из двух элементов, один из которых – кислород со степенью окисления -2.
Игра «Кто лишний» Игра «Кто лишний» А). Mg, H 2 O, NaCl, ZnO; Б). Al 2 O 3, CaCO 3, H 2, Ag 2 O; В). BaSO 4, I 2, Ca, N 2 ; Г). Fe, S, Br 2, C; Д). Au,
Приложение 1.. Приложение 2. Кислоты HCl + Al H 2 SO 4 + Fe(OH) 3 HNO 3 + CuO H 3 PO 4 + NaOH CaCO 3 + HCl Гидроксиды KOH + H 3 PO 4 Al(OH) 3 + H 2 SO.
ЧТО ТАКОЕ ОКСИДЫ? Составила учитель химии Степанова О.В.
Alkanlarning kimyoviy xossalari. Ishlatilishi. Toshkent shahar Yashnobod tuman 149- maktab kimyo fani o`qituvchisi Begmaliyeva Gulzinat Nurkulovna.
Chiziqli sirtlar togrisida umumiy malumotlar. Biror chiziqning fazodagi uzluksiz harakati natijasida sirtlar hosil boladi. Sirtlarning hosil qilishning.
Ayolda homiladorlik vaqtida OIV- infeksiyasi aniqlanganda hududigagi OITS markaziga yoki yashaydigan joyidagi akusher-ginekologga maslahatga borishi kerak.
МОУ СОШ с.Ст Степановка Выполнил учитель химии Лоскутов В.В.
Катионы Анионы H+H+ NH 4 + Li + Na + K+K+ Rb + Ba 2+ Sr 2+ Ca 2+ Mg 2+ Be 2+ Al 3+ Mn 2+ Zn 2+ Cr 2+ Cr 3+ Fe 2+ Fe 3+ Cd 2+ Co 2+ Co 3+ Ni 2+ Sn 2+ Pb.
Оксиды Оксиды – это соединения двух элементов, один из которых кислород. Общая формула оксидов: Э m O n.
Цель урока Повторить и углубить знания об оксидах Повторить и углубить знания об оксидах Уточнить классификацию оксидов Уточнить классификацию оксидов.
Обобщающий урок по теме: «Классы неорганических веществ» Учитель химии МАОУ СОШ 1 Никитина Н.Н. г. Нурлат.
Транксрипт:

,,Kimyo f anining o`qitishida mavjud muammolar va ularning yechimlari tog`risida taqdimot. Toshkent shahar Yashnobod tumani 149- maktab kimyo fani o`qituvchisi Begmaliyeva Gulzinat Nurkulovna

Ilg`or texnologiyalarning bosh maqsadi-tashlandiq va foydasiz narsalardan foydali narsalarni ishlab chiqish usullarini izlab topishdir. D.I.Mendeleyev

1.O'quvchiga kimyo fani tushuntirishning oson yulilari izlab topish. 2.Fanlararo bog`lanishni urgatish 3. O'quvchiga shaxs sifatida qarash. 4.Kasbga yonaltirish. 5.Ekologiyani asrashga o`rgatish. 6.Chiqqndizsiz texnologiyalarni yangi turlarini ishlab chiqish chiqishga da'vat etish. 7.Ekologik sof yoqilg`i turini izlab topish. 8.Darslarni hayotga bog'lab o`tish. 9. O'quvchining individual xususiyatlarini hisobga olish. 10.Mustaqil fikirlash qobiliyatini rivojlantirish. 11. Nanotexnologiyalar uninig kelajagi ekanligini tushuntirish. 12.AKT dan foydalanish 13.Mavzuni izohlashda xayotiy misollardan foydalanish. 14. O'quvchilarni o`z-o`zini baholish tizimini tashkil etish.

MUAMMOLARYECHIMLARI 1.Fanlararo oqitishda integratsiyaning kamligi va nomuvofiqligi; 1.Fanlararo aloqani keng yolga qoyish; 1.Dars jarayonida oqituvchilar tomonidan tajribalarning yoritib berilmayotganligi; 2.Amaliy mashgulot va laboratoriya tajribalari otkaziladigan metodik xizmat markazlarini tashkil etish; 1.Malaka oshirish oliygohi bilan hamkorlikni mustahkamlash; 3. Oqituvchining malakasini oshirish va qayta tayyorlash ishlarini jonlantirish;

C CO 2

Zinama –zina usuli. Oquvchilar ketma –ket bajaradi. P 2 O 5 +3H 2 O=2H 3 PO 4 1)Kislotaning olinishi. P 2 O 5 +3H 2 O= 2) 2H 3 PO 4 H 2 +Cl 2 = 3) 2HClH 2 +S= 4) H 2 SFeS+ 2HCI= 5) FeCI 2 +2H 2 S Lakmus qizil

Kim ko`p кўп biladi»o`yini. Bu o`yinni kimyoning xohlagan mavzusini o`rganishda qo`llash mumkin. O`yin texnoiogiyasi: Har bir ishtirokshi biror- bir mavzu yuzasidan bittadan muamolli savol tuza olishi kerak.Savollar yozilgan qog`ozlarni o`qituvchiga topshiradilar, sinf o`quvchilari 2-gruhga bo`linadi. Boshqaruvchi qollarini sanab turadi, har biriga 1 baldan Har bir savolga bir o`quvchidan javob so`raladi.Agar javob notug`ri bo`lsa o`sha gruhdan bir bal olib tashlanadi,qaysi gruh ko`p bal to`plasa,o`sha gruh g`olib bo`ladi. Bu o`yinni kimyoning xohlagan mavzusini o`rganishda qo`llash mumkin. O`yin texnoiogiyasi: Har bir ishtirokshi biror- bir mavzu yuzasidan bittadan muamolli savol tuza olishi kerak.Savollar yozilgan qog`ozlarni o`qituvchiga topshiradilar, sinf o`quvchilari 2-gruhga bo`linadi. Boshqaruvchi qollarini sanab turadi, har biriga 1 baldan Har bir savolga bir o`quvchidan javob so`raladi.Agar javob notug`ri bo`lsa o`sha gruhdan bir bal olib tashlanadi,qaysi gruh ko`p bal to`plasa,o`sha gruh g`olib bo`ladi.

Kim ko`p yozadi. O`yin tartibi :o`quvchilar oldiga faqat qog`oz va qalam bo`lishi kerak. O`yinni kimyoviy formula mavzusida o`tkazish,yaxshi natija beradi.Bu o`yin ichun ma`lum vaqt blgilanadi. Masalan, kimyoviy formula e`lon qilinadi, o`quvchilar esa belgilangan vaqt ichida o`zlari bilgan kimyoviy formula nomlarini yozib chiqadi.. Har bir javobga 1- bal beriladi O`yinda eng ko`p bai toplagan o`quvchi g`olib hisoblanadi.

Shishalarning rangi nega har hil bo`ladi.? Номи ШИША ТУРЛАРИформуласи 1 Оддий шишаNa 2 O* CaO* 6SiO 2 2 Кимёвий шишаК 2 O* CaO* 6SiO 2 3 Биллур(хрустал шиша)К 2 O* РbO 2 * 6SiO 2 4 Хаворанг шишаNa 2 O* CuO* 6SiO 2 5 Бинафша шишаNa 2 O* MnO 2 * 6SiO 2 6 Яшил шишаNa 2 O* Cr 2 O 3 * 6SiO 2 7 Кўк шишаNa 2 O* CoO* 6SiO 2 8 Эрувчан шишаК 2 O *Na 2 O* 6SiO 2 9 Қизил шишаNa 2 O* Cu 2 O *6SiO 2 10 Тўқ яшил шишаNa 2 O* FeO *6SiO 2 11 Кварц шишаSiO 2 12 Органик шиша(полиметил метакриат) O [-CH 2 -C-C-O-CH 3 ] n CH 3 13 B 2 O 3 ва ZnO лардан сифатли температуранинг кескин ўзгаришига чидамли шишалар тайёрланади 14 Шиша таркибига Fe 2 O 3 қўшилса,ултрабинафша нурларни ўтказмайдиган шиша хосил бўлади 15 Шишага олтин қўшилса фақат қизил нурни ўтказадиган рубий шиша хосил бўлади

CO Al 2 O 3 ZnOFe 2 O 3 Cr 2 O 3 N 2 O 5 SiO 2 P2O5 P2O5 NO 2 CO 2 SO 2 FeO CaO MgO BaO MnO Na 2 O V.Quyida,,qurilish tosh larida yasalgan, qatorga asosli oksid, kislotali oksid, amfoter oksid, formulasini qoying

1.Oksid deb nimaga aytiladi ? Togri javob uchun : 1 ball 1. Quyida berilgan rasmdagi jarayonni izohlab bering Togri javob uchun : 1 ball 1.Quyidagi reaksiyalarni davom ettiring : C + O 2 … CaCO 3 … Togri javob uchun : 1 ball 1.Masala : 6 gramm uglerodning kislorod bilan reaksiyasidan qancha hajm (n.sh.da) karbonat angidrid (CO 2 ) hosil boladi? Togri javob uchun : 2 ball

. Natry metalining benzin ostida suvda erishi

Кимё фанини ўқитишдаги муаммолар индивидуал ва кичик гуруҳларда ишлаш Мустақи фикрлашни шаклланти риш педагогик технология- ларни тўғри танлаш кимёвий масалаларни ечишда математик ҳисоблашлар да қулай усуллардан фойдаланиш Лаборатория иши ва амалий машғулотла рни самарали ташкил этиш дарсдан ташқари машғуло т-ларни тўғри ўтказиш

E`TIBORINGIZ UCHUN RAXMAT.