Цели урока: 1. Обобщить лексико-грамматический материал по теме: «Мой дом. Моя комната». 2. Совершенствовать умения и навыки практического владения английским.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
WHO WANTS TO WIN?. РАЗМИНКА Расположите числа в порядке возрастания. C. Three D. Five 1 – C 2 – D 3 – А 4 – В 1 – В 2 – А 3 – D 4 – C 1 – D 2 – B 3 –
Advertisements

Презентация к обобщающему уроку английского языка в 4 «А» классе на тему: «Дом, в котором я живу» Провела: Гаврилина Н.А., учитель иностранного языка МБОУ.
UNIT 4 ENJOYING YOUR HOME 4 класс УМК «Enjoy English-2» Биболетова М. З. и др. Издательство «Титул» 2004 год Учитель Нургалеева А. Н. МОУ «СОШ 7»
HOME. SWEET HOME. Отработка лексики.. Phonetic drill. Repeat after me all together. [w]- wall, wardrobe, window [e]- bed, set, shelf [ð]- the, that, there.
СОСТАВИЛА РОМАНЕНКО Е.Ф. УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА МБОУ СОШ 28 СТ. ТАМАНЬ КРАСНОДАРСКИЙ КРАЙ MY HOME. Отработка лексики и оборота there is/are.
Please! Help me!- Agent Cute. Please! Find things! Design the best room!
Happy green lessons Happy green lessons UNIT 2. Eight Friends Eight Friends to not s s
Найди продолжение После окончания демонстрации изменения не сохранять! Хмеленок Николай Павлович Вопросительные предложения.
[æ] [ei] [u:] [ ә ] [ð] [ie] flat favourite room modern the near have place book comfortable weather hear balcony make good mirror there cat bake sofa.
УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА Евсеева Н.С. МОУ СОШ 1.
Our topic is – MY HOUSE Kids room Hall Kitchen Bedroom Study Living room.
The house of my dream. This is a house of my dream. There are ten rooms in it. There are two living-rooms, three bedrooms, a kitchen, a toilet, two bathrooms.
1. What is your name? 2. Where do you live? 3. Is your house nice? 4. Do you like to sing song? Can you sing a song Hello song?
MY HOME сегодня на уроке мы: узнаем английские слова по теме «Дом» повторим слова по теме «Семья» поиграем с обезьянкой споем песенку.
Афанасьева Юлия Эдуардовна Учитель английского языка.
Лекомцева Татьяна Андреевна, учитель английского языка, МОУ «СОШ 112», г. Трёхгорный.
My home 1.There is no place like home. 2.East or West – home is best. / Home is where the heart is. 3.My home is my castle. 1.В гостях хорошо, а дома лучше.
There is no place like home. four – the fourth one – the first ten – the tenth five – the fifth twelve – the twelfth two – the second There is a number.
My favourite animals My favourite animals My favourite dog, which lives with me My favourite dog, which lives with me My favourite wild animal My favourite.
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
Транксрипт:

Цели урока: 1. Обобщить лексико-грамматический материал по теме: «Мой дом. Моя комната». 2. Совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму. 3. Совершенствовать умения и навыки практического владения конструкциями there is, there are. 4. Повысить интерес к изучению иностранного языка.

Фонетическая разминка [u:]-room, bathroom, living room, bedroom [o:]- wall, hall, floor, door, small [ ʧ ] - cheese, chair, kitchen, teacher, check [æ] - has, have, flat, pantry [ eə] – hair, where, there, chair, share

1) Living room, clock, bedroom, hall; 2) sofa,armchair,table,bed,black 3) likes, lives, dogs, takes; 4) flat,bedroom,pen,kitchen,hall; 5)enjoy, want, share, nice, live;

6) Saturday, Monday, Tuesday, October 7) we, I, our, they, he 8) read, write, happy, play, sing 9)autumn,spring,winter,month, summer 10)ear, neck, face, cake, nose.

Great!

1) hall 6) dining room 2) kitchen 7) bathroom 3) pantry 8) toilet 4) living room 5) bedroom

Hall

Dining room

What is there in your house! table floor

1) Do you live in a flat or in a house? 2) How many rooms have you got? What they are? 3) Have you got a room of your own? 4) Is your room big or small?

Great!

Look at the pictures and name the words. Посмотрите и назовите предметы. an armchair, a clock, a picture, a candle, a bed, a sofa, a TV, a chair, a shelf, a table.

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Correct the mistakes. Find the translation. 1. kitchen 2. bathroom 3. wardrobe 4. table 5. chair 6. computer 1. стол 2. компьютер 3. стул 4. кухня 5. шкаф 6. ванная комната

Change the picture with the word. 1. I live in a house. 2. There is a TV set on the table.

3. Our bath is modern. 4. The kitchen is big.

Просил её повесить шеф, Для книг она, зовётся…

Просил её повесить шеф, Для книг она, зовётся- shelf

Готов обед у миссис Эйбл, Гостям накрыт уж Круглый…

Готов обед у миссис Эйбл, Гостям накрыт уж круглый table

Сижу на нем я прямо, Чтоб не болела шея. Он с удобной спинкой И зовётся …

Сижу на нем я прямо, Чтоб не болела шея. Он с удобной спинкой И зовётся chair

Отдохнуть и выпить кофе Можно на диване…

Отдохнуть и выпить кофе Можно на диване sofa

Чтобы двор наш было видно, Я протер окошко…

Чтобы двор наш было видно, Я протер окошко window

Вырос я, и мал мне таз, - Моюсь я в огромной...

Вырос я, и мал мне таз, - Моюсь я в огромной bath

Не проспать чтоб на урок, Мы заводим на ночь …

Не проспать чтоб на урок, Мы заводим на ночь clock

Днём и ночью наш сосед Смотрит, смотрит...

Днём и ночью наш сосед Смотрит, смотрит TV- set

Забью сейчас я брату гол, Боюсь пробить мячом лишь...

Забью сейчас я брату гол, Боюсь пробить мячом лишь wall

Таблицу умножения я знаю от и до - Теперь во все науки мне открыта...

Таблицу умножения я знаю от и до - Теперь во все науки мне открыта door

Помыть его не тяжело, Покрыт линолеумом...

Помыть его не тяжело, Покрыт линолеумом floor

Все-все девчонки мира Вечно вертятся у...

Все-все девчонки мира Вечно вертятся у mirror

Здесь всё время гам и шум: Это наша с братом...

Здесь всё время гам и шум: Это наша с братом room

Живём мы в ней уж десять лет Тесна нам стала наша...

Живём мы в ней уж десять лет, Тесна нам стала наша flat

There is/are…

Вставь пропущенные слова is или are. is Isis are are are is

1) There… bedrooms in the house. 2) There… a kitchen in the house. 3) There… doors in the hall. 4) There… a living room in the house. 5) There… many toys in my room.

6) There… three rooms in my flat. 7) There… a sofa in the living room. 8) There… five shelves with interesting books in his room. 9) There…no chairs in my bedroom.

Rabbit has a small house. He has a kitchen and a living room. This is his living room. It is small, but nice. There is a window in the living room. It is big. There is a sofa and two armchairs in the living room. There is a TV on the table. There is a mirror and a clock on the wall. There is a brown carpet on the floor. Rabbit likes to read. There are 5 books on the shelf.

1. Rabbit has a big house. 2. He has a bedroom and a living room. 3. His living room is nice. 4. There are two windows in the living room. 5. There is a sofa and two armchairs in the living room.

6. There is a TV on the table. 7. There is a picture and a clock on the wall. 8. There is a green carpet on the floor. 9. Rabbit likes to sleep. 10. There are 5 books on the shelf.

Complete the words. Вставь пропущенные буквы B_ _ r_ _ m, h_ _ se, p_ _ tr_, li_ _n_ r_ _m, ki_ c_en, ba_hr_o_, h_ _l, w_ _d_w, f_oo_, ta_ _e, d_o_. Bedroom, house, pantry, living room, kitchen, bathroom, hall, window, floor, table, door.

Физкультминутка Lets` play!

WHO WANTS TO WIN?

Назовите слово со звуком [a ɪ ]. teacher 50:50 A. bigB. tiger C. takeD. giraffe Подсказка учителя 10 point s wrong 10

teacher 50:50 A. pig C. red B. cat D. dog Подсказка учителя 20 point s wrong Какое слово лишнее?

teache r 50:50 C. penD. like A. redB. hen Подсказка учителя 30 point s wrong В каком слове буква «е» не читается?

teache r 50:50 A. sixB. his C. bigD. green Подсказка учителя 50 points wron g Какое слово не означает количество, размер или цвет?

teache r 50:50 A. angry C. stupid B. good D. strong Подсказка учителя 60 point s wron g Какое слово переводится как «глупый»?

Найдите лишнее слово. teache r 50:5 0 C. tomato D. apple A. carrot B. cabbage Подсказка учителя 70 point s wron g

teacher 50:5 0 B. Yes, I do. A. Help yourself, please. C. Yes, please. D. No, thank you. Подсказка учителя 80 point s wron g Найдите выражение «Угощайся, пожалуйста!»

Какое слово можно заменить на «he»? teache r 50:5 0 A. AnnB. Tom C. KateD. Bess Подсказка учителя 90 points wron g

Рядом с каким словом можно поставить «are». teache r 50:5 0 A. he C. we B. IB. IB. IB. I D. she Подсказка учителя 100 points wron g

Выберите вариант ответа на вопрос: Are foxes green? teache r 50:50 C. No, it isn't. D. No, they aren't. A. Yes, it is. B. Yes, they are. Подсказка учителя 110 point s wron g

Найдите верный ответ на вопрос: Would you like some juice? teache r 50:5 0 B. Yes, I do. A. Yes, please. C. No, please. D. No, I dont. Подсказка учителя 120 points wron g

Назовите предложение с выражением «Можно мне…?» teache r 50:50 A. Would you like some juice? B. May I have some juice? C. Do you like juice? D. Have you got some juice? Подсказка учителя 130 point s wron g

Найдите правильное предложение. teache r 50:5 0 A. A crocodile have got a long tail. C. Crocodiles like to swim. B. Crocodiles can jump. D. Crocodiles are orange. Подсказка учителя 140 points wron g

Найдите предложение, которое не является вопросительным. teache r 50:50 C. Can she ride a bike D. We can play football well A. Have you got a pet B. Do you like sweets Подсказка учителя wron g points 150

CONGRATULATIONS !!! 5

Check your homework

Jim: Have you got a room of your own? Andrew: Yes, I have. But it`s not very big. It`s small. Have you got a room of your own? Jim: No, I haven`t. I share a room with my sister. Jill: Do you live in a flat or in a house? Rose: We live in a flat. Jill: Is your room big or small? Rose: My room is small.

Make a sentence!

Расставьте слова в предложениях в нужном порядке

1) are, there, two, in, flat, our, bedrooms. 2)living room, is, nice, there, a, his, house, in. 3) TV, in, no, there, my, is, room. 4) is, a, big, there, window, bedroom, in, my. 5) his, Is, hall, in, a, flat, there.

Great!

The big secret In summer Simon likes to visit his granny. She lives on a farm. She has got a big clean house. It is old but nice. There are three bedrooms, a living room, a pantry, a large kitchen and a hall in the house. Every day Simon helps his granny clean the rooms and

water the flowers. When it`s hot and sunny, Simon likes to swim and dive in the river. He likes to ride a horse, fly a kite and have a picnic with his granny. When it is rainy, he can draw pictures in his own room, watch TV or read books in the living

room. Sometimes he plays hide-and- seek with his granny in their house. It is very interesting! Today the weather is bad. It is rainy and cloudy. It`s cold. Simon can`t go for a walk. Granny is busy. She goes shopping in the morning. Simon is alone now. He is sad. Simon

doesn`t want to read or draw. He wants to play with somebody.

1) In summer Simon… 2) There are three bedrooms,… 3) When it`s hot and sunny, Simon… 4) Today the weather … 5) He doesn`t want…

1) What does Simon do in summer? 2)How many rooms are there in granny`s house? What are they? 3)What does Simon do to help his granny? 4) Why is Simon sad?

5) What does he want to do? 6) What do you do to help your mum?

Good Bye!