COMPLEX OBJECT СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ Иванкович М. В..

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Оборот « Объектный падеж с инфинитивом » ( Сложное дополнение ) Complex Object.
Advertisements

COMPLEX OBJECT Конструкция СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ после глаголов want и would like.
Сложное дополнение Лебедева С.Н. Учитель английского языка МОУ Кувшиновская СОШ 1 Complex object.
СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ. And I know that he knows Im unfaithful And it kills him inside To know that I am happy with some other guy I can see him dyin I dont.
СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ. And I know that he knows Im unfaithful And it kills him inside To know that I am happy with some other guy I can see him dyin I dont.
COMPLEX OBJECT Конструкция СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ после глаголов want и would like.
Let's do it! Образование повелительных предложений с глаголом let.
Инфинитив и его функция в предложении 9 класс. Инфинитив неличная форма глагола, которая называет действие, но не указывает ни лица ни числа. В русском.
УМК К. Кауфман, М. Кауфман «Happy English 9.ru» Ю.А.Соловьева «МОУ Березовская ООШ» 2011.
The fundamentals of English grammar Complex Object.
Номинация. «Учебная презентация» Творческий профессиональный конкурс «Педагогическое мастерство» Бисембаева Роза Тынышбаевна МОБУ «ООШ 22 г.Орска» Учитель.
I – me You – you He – his She – her It – it We – us They - them.
Инфинитив неличная форма глагола, которая называет действие, но не указывает ни лица ни числа. В русском языке отвечает на вопрос что делать? В английском.
Содержание Понятие Complex object Понятие Complex object Образование Complex object Образование Complex object Complex object + инфинитив с частицей to.
Complex Object в английском языке.
Future Simple tense 1.affirmative sentences 2.interrogative sentences 3.negative sentences.
« Ответить на вопросы » What do (don't) parents want their children to do? What would (wouldn't) you like your friends to do? What do (don't) teachers.
Оборот «объектный падеж с причастием». Объектный падеж с причастием настоящего времени После глаголов, выражающих восприятие посредством органов чувств.
9 класс Неличные формы InfinitiveGerundParticiple Participle I Participle II.
The 12 th of November Good morning!. to read to read to wash to wash to give to give to ask to ask to phone to phone to write to write to listen to listen.
Транксрипт:

COMPLEX OBJECT СЛОЖНОЕ ДОПОЛНЕНИЕ Иванкович М. В.

Complex Object существительного в именительном падеже местоимения в объектном падеже инфинитива Сложное дополнение (The Complex Object) – это конструкция, которая выполняет в предложении роль дополнения. Она состоит из существительного в именительном падеже или местоимения в объектном падеже и инфинитива.Местоимения Именител ьный падеж Объектны й падеж Ime youyou hehim sheher itit weus youyou theythem

his mother to help Mike wants his mother to help him with the homework. his mother to help ( сложное дополнение состоит из существительного his mother и инфинитива to help) her to help Mike wants her to help him with the homework. her to help ( сложное дополнение состоит из местоимения her и инфинитива to help) Complex Object

! что, чтобы, как. ! На русский язык сложное дополнение переводится придаточными изъяснительными предложениями, которые вводятся союзами что, чтобы, как. ! ! Местоимение в объектном падеже переводится на русский язык местоимением в именительном падеже. his mother to help Mike wants his mother to help him with the homework. чтобы Майк хочет, чтобы его мама помогла ему с домашней работой. her to help Mike wants her to help him with the homework. она Майк хочет, чтобы она помогла ему с домашней работой.

Complex Object Сложное дополнение употребляется : После глаголов, выражающих желание : to want ( хотеть ) to wish ( желать ) to expect ( ожидать, надеяться ) would like ( хотел бы ) После глаголов чувственного восприятия : to hear ( слышать ) to see ( видеть ) to feel ( чувствовать ) to watch ( наблюдать ) to notice ( замечать ) После глаголов побуждения : to make ( заставлять ) to let ( позволять ) С toto to Безto

Translate into Russian Mother doesnt want her children to cry. She didnt notice Denis enter the room. Do you expect him to help you? I would like you not to give him my phone number. Out teacher want us to do homework. What do you want us to do? My friends dont want my little brother to go with us. They expect us to come at 6 oclock.

Open the brackets I want (he) to be my friend. They would like (we) to learn English. They expected (she) to arrive at 6 p.m. She doesnt want (her daughter) to come home late. Tom expects (I) to write a letter every week. Our parents want (we) to be friends. Id like (you) to offer him help. I dont want (she) to read the letter. I want him to be my friend. They would like us to learn English. They expected her to arrive at 6 p.m. She doesnt want her daughter to come home late. Tom expects me to write a letter every week. Our parents want us to be friends. Id like you to offer him help. I dont want her to read the letter.

Insert to where necessary Nick doesnt let me _____ play games on his computer. He would like us _____ read this book. Dad let me _____ drive his car. I expected Susan _____ take the book. She makes her son _____ clean her room. I would like Tim _____ buy flowers for me. Mother wanted me _____ wash the dishes. to - - -