Песня, как средство обучения иностранному языку..

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Презентация к уроку английского языка (5 класс) по теме: Упражнения на аудирование
Advertisements

Чтение Единый государственный экзамен по английскому языку 2007 г.
Цели: повторение изученного материала по теме «Школа»; развитие аудитивных, грамматических и лексических навыков; развитие интереса учащихся к изучению.
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Surrounded by the sound of music Surrounded by the sound of music «Music is the universal language of the world» H. Longfellow.
What, in my opinion, makes a lesson of the English language an ideal lesson? I think any lesson is good if you want to learn. If I dont want to learn.
Урок-путешествие в страну знаний «A trip to the knowledgeland» 5 класс (в рамках недели английского языка) Ткаченко О.В., учитель английского языка.
Callan School London Callan Method Аппак Е. Нурматова М.
Dance Studies Boys and Girls P.E. Classes Payson Middle School Mrs. Harmer.
Good, morning! It is time, time to get up! What does the rooster say in the morning ? Teacher-Suleymanova R.A. School 240 Baku city Form 4.
SCHOOL LIFE The Aim of the Lesson: To learn to describe a perfect school day.
Gadgets Presentation of pupil of the 7 class B Of secondary school 470 Mikhailov s Mikhail.
If you are ready for the lesson, let's start. What kinds of schools do you know? Public school State school Boarding school All – boys school All – girls.
How can the life change in the future? Made by D.Gubaydulin R.Kurgin T.Mesropyan K.Stepanova (2010)
M-learning Vs M-teaching. Objectives of the project To know about M-learning and M-teaching To show pros and cons of M-education To know the opinion of.
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Games in language learning Introduction. Children love playing games. Playing games is a vital and natural part of growing up and learning. Children learn.
Final Assignment on Developing Reading Skills Module Designed by Tatiana Yampolskaya Zhanna Polyakova.
MonicaRachaelPhoebeJoeRossChandler A friend in need is a friend indeed. Make new friends But keep the old One is silver and the other gold! The best.
What do we do at school? - What we will speak about? I think, we will speak about ….
Транксрипт:

Песня, как средство обучения иностранному языку.

Музыка является одним из эффективных способов воздействия на чувства и эмоции любого человека. Это неотъемлемая часть нашей жизни, мы все имеем музыкальное предпочтения, и подавляющее большинство людей регулярно слушают радио или песни любимых авторов. Музыка-часть культуры каждого народа. Если слушать музыку народа изучаемого языка, то можно глубже понять его культуру, быт, традиции и мировоззрение.

Методические предпосылки к работе с песней: Методические преимущества песен в обучении иностранному языку можно сформулировать следующим образом: -песни являются средством прочного усвоения и расширения лексического запаса,так как включают в себя новые слова и выражения.В песнях знакомая лексика встречается в новом контексте, что способствует развитию так называемого языкового чутья и увеличению ассоциативных связей в памяти. В песнях часто встречаются реалии страны изучаемого языка, средства выразительности, что способствует развитию у школьников знания стилистических особенностей языка и понимания специфики чужой культуры. -в песнях лучше усваиваются и активизируются грамматические явления языка. Существуют, даже, учебные песни для обучения наиболее распространённым конструкциям. -песни способствуют овладению навыками иноязычного произношения, развитию музыкального слуха. Разучивание песен помогает закрепить правильное произношение, артикуляцию, а также правила ударения, особенности ритма. -песни способствуют осуществлению задач эстетического воспитания учащихся, содействуют сплочению коллектива, помогают раскрыть творческие способности каждого. На уроке создаётся благоприятный психологический климат, поддерживается интерес к изучению иностранного языка.

Критерии обработки песен: -песня должна быть приятной, ритмичной, не слишком длинной, иметь припев; -она должна заинтересовать учащихся; -соответствовать возрасту и степени обучаемости; -отражать страноведческую специфику; -голос исполнителя должен быть понятным.

Why use songs to teach English? They are fun, they bring variety to your lesson. They are relaxing, they create healthy environment for learning. They help to achieve maximum. Everyone participates, even weaker and shy. Students can practice listening,grammar, new vocabulary, phonetic in songs. Songs provide cultural information. Songs can be good discussion starters. Songs can lead to an interesting writing activity.

Steps in working with songs: 1. While listening 2. Before listening 3. After listening Before listening: 1. Predict what the song can be about 2. Answer before questions 3. Do lexical exercises 4. Find key words While listening: 1. Watch video (pictures) 2. Fill in the gaps 3. Guess unknown words 4. Answer the questions 5. True or false

After listening: 1. Fill in the blanks-while listening and without it e.g.Shell – coming round the mountain ____ she _____ 2. Put lines in correct sequence. 3. Find the errors and correct.Use typical S errors e.g. Shell be coming round the mountain when she will come. 4. Dictation Write the missing lines. Finish the line. Transcribe the story(good group activity) 5. Create your own verse (whole class or group)

6. Focus on vocabulary Learn new words in context. Paraphrase lines with new words. Find synonyms and antonyms for new words. Learn collocations. 7. Focus on Grammar Practice new grammar points Learn word order, nouns, articles, prepositions, etc. 8. Draw a picture of the song story. Draw hero this song makes you feel. Draw pictures of the sequence of events or lines. 9. Discuss feelings and attitudes toward ideas and events in lyrics. 10. Write about your opinion of the ideas and events expressed in lyrics. Write about how you feel when you listen to this song. 11. Independet project-individuals, groups.

A. Research the history or cultural setting of a song. Students can write their findings in a report and present this orally of the class. B. Students can record a song of their choice. They transcribe the lyrics, then teach the song to the class.