5-7 класслар өчен Нургалиев Ә.Ә. II категорияле информатика укытучысы Богады урта мәктәбе 2008 ел
1. Сорауларга җавап бирергә. Һәр дөрес җавап – 1 балл. 2. Артык терминнарны табарга.Артык терминнарны табарга. Һәр дөрес җавап – 1 балл. 3.«Кара тартма».«Кара тартма». Һәр дөрес җавап – 3 балл. 4.Яңа сүзләр ясау.Яңа сүзләр ясау. Һәр дөрес җавап – 1 балл. 5.Расшифровка.Расшифровка. Дөрес җавап – 10 балл. 7.«Textdoc».«Textdoc». Җиңүчегә – 5 балл. 8. Сорауларга җавап бирергә. Һәр дөрес җавап – 1 балл. 6. Алгоритм төзү.Алгоритм төзү. Җиңүчегә – 5 балл.
1.Винчестер, принтер, монитор, колонкалар, графопостроитель. 2.Дискета, СD-ROM, таймер, винчестер, магнитолы лента. 3.Квадрат, кызыл, я шел, зәңгәр. 4.«Файл», «Правка», «Закраска», «Сервис», «Вид». 5.Арифмометр, счет, язу машинкасы, компьютер, калькулятор. 6.Сантиметр, килобайт, бит, гигабайт. 7.Сканер, принтер, клавиатура, джойстик, мышка. 8.Альфа, нечкәлек билгесе, омега, гамма, пи. Артык терминнарны табарга. Һәр дөрес җавап – 1 балл. 3 сорау
«Кара тартма». Һәр дөрес җавап – 3 балл. 1. Кара тартма Кер ү че информация Чыгучы информация ИНФОРМАТИКАФОРМА КОМПЬЮТЕР ? МПЬЮТ
Кара тартма Кер ү че информация Чыгучы информация 124 : : 14? 4 «Кара тартма». Һәр дөрес җавап – 3 балл. 2.
3. «Кара тартма». Һәр дөрес җавап – 3 балл. Кара тартма Кер ү че информация Чыгучы информация 56, ,087 ? 45
4. «Кара тартма». Һәр дөрес җавап – 3 балл. Сиш ә мне Кара тартма Кер ү че информация Чыгучы информация П ә н җ ешь ә мне ?
5. «Кара тартма». Һәр дөрес җавап – 3 балл. 27; 432 Кара тартма Кер ү че информация Чыгучы информация 123; 56; 7; 45; 797; ; 432; 43; 89; 66 ? 4 сорау сорау
Яңа сүзләр ясау. Һәр дөрес җавап – 1 балл. КРАСЕН ТРИОНОМ ПЕРРИНТ РОССЕЦОРП КАМЫШ ТРАГИСМАЛЬ ГРАММПОРА ИВЕДО КОВДОДСИ ПОКЕМЬТРЮ СКАНЕР МОНИТОР ПРИНТЕР ПРОЦЕССОР МЫШКА МАГИСТРАЛЬ ПРОГРАММА ВИДЕО ДИСКОВОД КОМПЬЮТЕР 5 сорау сорау
Яңа сүзләр ясау. ТРИГОЛАМ ВОЛИУСЕ КЛИЦ КАЙЧЕЯ БАТАЦИЛ КАСТОР БЛОСТЕЦ СКАЛЬКАП ФИКАРГА ФУРАЛОМ СРЕДА
Расшифровка. Дөрес җавап – 10 балл. 1 команда: Ей было 1110 лет, Она в 1001 класс ходила. В портфеле 110 книг носила Все это правда, а не бред. Когда, пыля десятком ног, Она шагала по дороге, За ней всегда бежал щенок С одним хвостом, зато стоногий, Она ловила каждый звук Своими десятью ушами, И 10 загорелых рук Портфель и поводок держали И 10 темно - синих глаз Рассматривали мир привычно… Но станет все совсем обычным, Когда поймете наш рассказ. 2 команда: Я окончил курс университета 44 лет от роду. Спустя год, 100-летним молодым человеком, я женился на 34-летней девушке. Незначительная разница в возрасте - всего 11 лет - способствовала тому, что мы жили общими интиресами и мечтами. Спустя немного лет у меня была уже маленькая семья из 10 детей и т.д. Чем объяснить странные противоречия в числах этого отрывка? Восстановите их истинный смысл.
Расшифровка. Дөрес җавап – 10 балл. 1 команда: Ей было 1110 лет, Она в 1001 класс ходила. В портфеле 110 книг носила Все это правда, а не бред. Когда, пыля десятком ног, Она шагала по дороге, За ней всегда бежал щенок С одним хвостом, зато стоногий, Она ловила каждый звук Своими десятью ушами, И 10 загорелых рук Портфель и поводок держали И 10 темно - синих глаз Рассматривали мир привычно… Но станет все совсем обычным, Когда поймете наш рассказ. Җавап: сонар 2-ле сиситемада күрсәтелә лет класс книги ноги ноги у щенка уха руки глаза
Расшифровка. Дөрес җавап – 10 балл. 2 команда: Я окончил курс университета 44 лет от роду. Спустя год, 100-летним молодым человеком, я женился на 34-летней девушке. Незначительная разница в возрасте - всего 11 лет - способствовала тому, что мы жили общими интиресами и мечтами. Спустя немного лет у меня была уже маленькая семья из 10 детей и т.д. Чем объяснить странные противоречия в числах этого отрывка? Восстановите их истинный смысл. Җавап: сонар 5-ле сиситемада күрсәтелә 44 – 24 лет 100 – 25 лет 34 – 19 лет 11 – 6 лет 10 – 5 детей 6 сорау сорау
Алгоритм төзү. Җиңүчегә – 5 балл. 7 сорау сорау Бер гаилә төнлә күпер янина килә. Әти кешье бу күперне җер минута чага ала, әни – 2 минут, балансы – 5 минут, әби – 10 минут чага. Аларның бергенә фонариклары бар. Күпер бары тик ике генә кешьене күтәрә ала. Ике кешье бергә чыксалар аларның тизлекләре кечерәгенекенә тигез. Күпер аша фонариксыз чагарга ярамый. Фонарикны ыргытырга ярамый. Күпер аша чугуны 17 минута төгәлләрлек итеп алгоритм төзегез. Әти, Әни, Әби, Бала | | - Әти белән әни чага – 2 минут | | Әби, Бала | | Әти, Әни Әти фонарик белән кире чага – 1 минут | | Әби, Бала, Әти | | Әни Әби белән бала чага – 10 минут | | Әти | | Әни, Әби, Бала Әни фонарик белән кире кайта – 2 минут | | Әти, әни | | Әби, Бала Әти белән әни чага – 2 минут | | - | | Әби, Бала, Әти, Әни
«Textdoc». Җиңүчегә – 5 балл. АДРЕСЫ: D: / Мои документы / Inform ТЕКСТ: Информатика – тире һә м тире булмаган табигатьт ә, җә мгыять һә м техникада баркан информационно процессларны ө йр ә н ү че ф ә н. ИНФОРМАТИКА = ИНФОРмация + автоМАТИКА 1. Компьютерда «textdoc.doc» файлын табарга; 2. Файлның адресын әйтергә; 3. Анда язылган сүзне укырга. Бетте Җ А В А П :Җ А В А П :