«Читатель газет в современном мире» Чтобы писать для газет, не нужно никакой квалификации, но чтобы их читать, нужно в совершенстве знать вещи, мир и людей.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Формирование УУД на уроках английского языка при обучении чтению Тетерина Татьяна Леонтьевна МБОУ «Очёрская средняя общеобразовательная школа»
Advertisements

Final Assignment on Developing Reading Skills Module Designed by Tatiana Yampolskaya Zhanna Polyakova.
Государственное бюджетное общеобразовательное учреждение школа 340 Невского района Санкт-Петербурга Организация литературного чтения на английском языке.
MonicaRachaelPhoebeJoeRossChandler A friend in need is a friend indeed. Make new friends But keep the old One is silver and the other gold! The best.
Путешествие в «Страну профессий» A Trip to the Country of Professions.
Surrounded by the sound of music Surrounded by the sound of music «Music is the universal language of the world» H. Longfellow.
Authors: students of the 8 th form Авторы: ученики 8 го класса School 33 Tambov Project manager: Urusova М.А. Руководитель проекта: Урусова М.А.
What to expect? How to prepare? What to do? How to win and find a good job? BUSINESS ENGLISH COURSE NOVA KAKHOVKA GUMNASUIM 2012.
Conflicts What is a conflict? A conflict - a clash of opposing goals,interests, opinions and views of people. It is a natural thing in our life.
1 Press in the USA. 2 James Cameron, a British journalist: "It was long ago in my life, as a reporter, that I decided that the facts must never get in.
Teens problems Semenova Nastya The 10 Б form student Teacher: Pshennikova E.D
What is a conflict? A conflict - a clash of opposing goals,interests, opinions and views of people. A conflict - a clash of opposing goals,interests,
Ways to Check for Divisibility Vüsal Abbasov Dividing By 1 All numbers are divisible by 1.
Презентация к уроку по английскому языку на тему: Writing a letter of advice/ учимся писать письмо-совет
English studies English studies. Some people learn languages because they need them in their work, others travel abroad, for the third studying languages.
Whats your opinion?. Which opinion do you agree with? Why? Computers will replace teachers in the future. Teachers will never stop teaching children.
The world of money.. What Makes Money Valuable? You can exchange it to other things! Money You work Abstract Things or Permanent Things Material Things.
© Л.Б. Гмыря, учитель английского языка, МОУ СОШ 72, 2007 г.
checking When you want to find information on the web, it is helpful to use a such as Google or Yandex. You type in a or a phrase, in GO and a list of.
THERE ARE SOME ENGLISH PROVERBS. Say the Russian equivalents. Work done, have your fun. Work done, have your fun. The most wasted day is that in which.
Транксрипт:

«Читатель газет в современном мире» Чтобы писать для газет, не нужно никакой квалификации, но чтобы их читать, нужно в совершенстве знать вещи, мир и людей. Хуго Штейнхаус Ярославль 2005 Шляхтина Н.В., МОУ СОШ 75 Предпрофильный курс по выбору Toрoпoвa Л.С., МОУ СОШ 2 Авторы:

Цели предпрофильных курсов Подготовить к более осознанному выбору профиля Поддержать изучение основных школьных предметов Содействовать выстраиванию индивидуальной образовательной траектории

Универсальные ключевые компетентности Ключевые компетентности Учебно-практическая Информационно- коммуникативная Социально- коммуникативная

Газета как один из источников информации Поднимает самооценку учащихся; Идеально подходит для развития межпредметных связей; Удовлетворяет интересы и читательские потребности каждого; Идеально подходит для любого уровня знаний учащихся; Приближает к реальной жизни; Формирует определенные традиции чтения; Обеспечивает мотивацию для чтения и дискуссий; Содействует социальному и профессиональному становлению; Знакомит с новыми явлениями и аспектами современного языка. Электронные газеты дают возможность создать образ современного читателя газеты Содействует развитию критического мышления

Читательский отклик как коммуникативный акт Процесс чтения информациявизуальный Автор статьиЧитатель газеты знание Читательский отклик

Информация и знание, их место на оси осознанности Вера Мировоззрение убеждение, ценности Мета-знания Знания Умения Навыки привычки Рефлексы инстинкты Ось осознанности Ось социализации Ось расширения я

Source of information Text type Headline of the text (Article title) The main idea of the text The main participants (characters, personages) Their characteristics, hobbies, interests) Evoking and expanding schemata What kind of information do you need to understand the text (historical, sociаlcultural, etc.) Have you learnt anything new ? In what real situations or professional areas can you implement the information? (memories from your own experience provoked by reading) Mode of response Do you identify with some of the participants? Are you a spectator on the outskirts of events? Reflection on the ideas of the text критическое мышление How do you fell while reading? READING LOGREADING LOG

Учебная программа урока Наименование раздела Форма учебных занятий Кол-во часов Форма контроля 1 Читатель газеты в современном мире Практическое занятие 1 Составление mind map ; практические задания 2Они такие разные… Практическое занятие 1 практические задания 3 Газета как источник информации Практическое занятие 1 практические задания 4Газетный заголовок Практическое занятие 1 практические задания 5-6Газета XXI века Практическое занятие 2 Personal response на статьи электронных газет 7-9 Я не волшебник, я только учусь. Практическое занятие 3 Составление читательского отклика на статьи в Интернете 10 Я – современный читатель газет! Презентации 1 Мини-презентации, викторины, конкурсы

Вводная беседа. Проблемная ситуация Whats a newspaper? Whats a newspaper reader in modern society? Why do people buy a newspaper? Whats in a newspaper? Whats a headline?

Mind Map Whats a Newspaper Reader in Modern Society good computer user well-roundedbusiness lady up-to-date Is interested in politics, sports interactiveindependent Is able to create a reader response

Story Bank sportseducation ecologyart travel teens problems

A set of newspaper–based activities «Working Creatively with Newspapers» Нет ничего нежизненнее и схоластичнее идеи о том, что существует только один способ успешного выполнения всякой деятельности. Эти способы бесконечно разнообразны, как разнообразны человеческие способности. Б.М. Теплов Time Materials Skills Activity Procedure 15 minutes per story Very short, simple stories with very distinctive headlines Planning story outlines Predicting newspaper story content 1. Ask students to work in groups of three. 2. Read the headline aloud and write it on the board. Allow three to five minutes absolute silence while each student imagines the story that follows. They may make a Mind Map if they wish. 3. Allow up to 10 minutes while the groups compare their imagined versions. 4. Read the original story to check

Синквейн как форма рефлексии Newspapers Turned yellow, faded Remind of, shock, teach. Appeal to my heart and feelings A history of my country. Newspaper Interesting, informative Teaches, develops, enriches. Expands our minds A window into the world. Newspaper Creative, beautiful Shocks, helps, develops Enriches our ideas and thoughts A great mine of aphorisms and metaphors. On–line newspaper Unusual, promising Attracts, shocks, develops. Transforms our world A boundless opportunity for learning.