Тема: "Food and health" Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Food and health".
Lets train our tongues and practice the English sounds. foodcheesemeatwater-melon pearbuttersaltwater plumgrape
Listen and try to complete some sentences using necessary words. Вкуснотища – Very good! Пищу называют –... Это вовсе не каприз, сыр мы называем –... Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – … Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе –... Узнали все впервые, что груша – это... Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски –... Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто... Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет –... Слива тут и слива – там. Слива по-английски –... Виноград мы съели весь. Виноград – иначе...
Then write the words on your list in two columns: Healthy food … Unhealthy food …
Complete the table with the words from the box. Words: bread, butter, meat, sugar, sweets, fruit, chips, vegetables.
Read the statements on the screen and say true or false. All foods are good for you. Vitamins and minerals help you to keep healthy. Fruit and vegetables are full of sugar and fat. Sweets, chips and coke keep you healthy. You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.
You need to make and draw healthy menus for breakfast, lunch and dinner. MENU for breakfastfor lunchfor dinner
Lets try to value your impressions after our lesson 1. На уроке я работал 2. Своей работой на уроке я 3. Урок для меня показался 4. За урок я 5. Мое настроение 6. Материал урока мне был активно / пассивно доволен / не доволен коротким / длинным не устал / устал стало лучше / стало хуже понятен / не понятен полезен / бесполезен интересен / скучен легким / трудным
Hometask Work Book p. 23