Степанова Ольга Михайловна учитель английского языка МБОУ"Чадукасинская ООШ" Красноармейского района, Чувашия Present Continuous – это просто! Рекомендация.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Mary look! Is that a sheep? No, it isnt. What animal is it?
Advertisements

VERB TO BE I YOU HE SHE IT WE YOU THEY SUBJECT LONG FORM SHORT FORM I AM YOU ARE HE IS SHE IS IT IS WE ARE YOU ARE THEY ARE IM YOURE HES SHES ITS WERE.
The Present Continuous Tense V-ing Play – playing Make – making Sit – sitting Lie – lying.
Present Continuous Настоящее продолженное время. Утвердительное предложение I We We You You They They He He She She it it am are is.
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
The Present Continuous Tense Learn easily! Автор – Дьяченко О.П.
WIFE: You tell a man something, it goes in one ear and comes out of the other. HUSBAND: You tell a woman something: It goes in both ears and comes out.
Present Simple (настоящее простое время). Повествовательное Повествовательное предложение.
Present Progressive (Continuous) Tense Grammar is fun!
Презентация к уроку по английскому языку (5 класс) на тему: урок в 5 классе по теме "Образование отрицательного и вопросительного предложения в Present Simple"
Ученицы 6 а класса Дорофеевой Екатерины THE PRESENT PROGRESSIVE TENSES QUESTIONS (НАСТОЯЩЕЕ ПРОДОЛЖЕННОЕ ВРЕМЯ ВОПРОСЫ)
Презентация 5 класс Выполнена учителем английского языка Левшаковой О.Н.
Present Continuous. Look at the picture. What is he doing now?
WE ARE HAVING A GREAT TIME!. P HONETIC DRILL ng [ŋ] ng - [ŋ] ngng ngngng morning evening making painting driving ngngng ngngng dancing going watching.
Глагол be в настоящем времени имеет 3 формы: am, are, is. В русском языке эти формы соответствуют форме глагола быть – есть, которая в большинстве случаев.
Муниципальное общеобразовательное учреждение Средняя общеобразовательная школа 78 г. Краснодара Ученик 11 «Б» класса Штовхань Илья Учитель английского.
Appearance What do you look like? «Вставь словечко» Если зеркало тебе я дам, то лицо свое, Ты …, увидишь там. Много боли, много бед И страдает моя ….
Help me! I live in Future Town. We have not got teachers, doctors, pilots, engineers… Help! What do you want to be? Welcome!
План-конспект урока (английский язык, 5 класс) по теме: План-конспект урока "What is Barbara going to do?"
Happy green lessons Happy green lessons UNIT 2. Eight Friends Eight Friends to not s s
Транксрипт:

Степанова Ольга Михайловна учитель английского языка МБОУ"Чадукасинская ООШ" Красноармейского района, Чувашия Present Continuous – это просто! Рекомендация по предъявлению Present Continuous младшеклассникам в простой и деятельностной форме. Дети будут рисовать снеговик, комментируя свой каждый шаг на английском языке, используя данную форму настоящего времени. На уроке учитель раздает деткам фломастеры и бумажки в размере обыкновенной открытки. И дети начинают рисовать.

Dear Boys and girls, I gonna to give you an empty sheet of paper. You have to draw a circle. Take a blue felt tip pen and do it please like that. Children are drawing, the teacher is commenting: Lima is drawing a circle. Sasha is drawing a circle. Lena is drawing a circle. Dima, is Lena drawing? –Yes, she is. Sasha, is Dima drawing? - Yes, he is etc A circle

- Look, what are we drawing now? - Глаза! – сразу догадаются дети. А мы тем не менее ответим по-английски: -We are drawing eyes. Sasha, are you drawing eyes? -Yes, I am. -Dima, are drawing eyes, too. -Yes, I am. Etc Eyes

- Lets draw now a mouth! ? We are drawing a mouth. Sasha, are you drawing a mouth? -Yes, I am. -Dima, are drawing a mouth, too. -Yes, I am. Etc. A mouth

-Wow! What a nose! We are drawing a nose, arent we? Sasha, what are you drawing? -I am drawing a nose. -Sasha, ask Dima what he is drawing. -Sasha: Dima, what are you drawing? -Dima : I am drawing a nose. -Teacher: Please ask one another what you are doing. Children ask questions one another. A nose

-Now, lets draw ears! Ask one another what you are drawing. Speaking in pairs: -Are you drawing ears? -Yes, I am. Etc. Ears

Now draw a hat and hair and comment your drawing, please. Pupils commenting: -I am drawing a hat. -I am drawing hair. -I am drawing hair, too. - I am drawing a hat, too. Etc. A hat and hair

-Now, children, lets draw the body. -Look, is Sasha drawing a nose? No, he isnt. He is drawing a body. -Dima, are you drawing a mouth? -No, Im not. I am drawing a body. Etc. A Body

-Now, children, lets draw hands. Speaking in a chain: -What are you drawing, Sasha? -I am drawing hand. And you, Dima? What are you drawing? -I am drawing hands. Etc. Hands

-Wow! What a pretty Snowman! -Now it is time to make an exhibition of our works. Lets do it! Well done! A Snowman

Степанова Ольга Михайловна учитель английского языка МБОУ"Чадукасинская ООШ" Красноармейского района, Чувашия Возможно, такая технология работы уже существует, я не знаю. Откуда пришла ко мне такая идея предъявления Present Continuous? Не могу сказать. Но я использую её давно.