Arkhangelsk and London Let's compare!!! Вихрева Н. Б. МОУ СОШ 62
London -43 AD -9 million sq. km. -33 districts
Arkhangelsk sq. km. -8 districts
Arkhangelsk London is situated near the... sea on the banks of... the Black Sea the White Sea the Irish Sea the North Sea the Dnepr the Thames the Volga the Northern Dvina
Arkhangelsk London was founded in AD Arkhangelsk is young/old than London.
In Arkhangelsk In London the population is... people. about about 2 million about 9 millon The population in Arkhangelsk is many/little than in London.
In Arkhangelsk In London the area is about...square kilometres London is the (big)..
In Arkhangelsk In London in winter it often.... snows rains The weather is (warm/cold) in London than in Arkhangelsk.
Fill in the words correctly. 1. Arkhangelsk is (young) than London. 2. London is the (old). 3. In Arkhangelsk there are (little) people than in London. 4. Arkhangelsk is the (small). 5. London is the (big). 6. Winter is (warm) in London than in Arkhangelsk. 7. Summer in Arkhangelsk is the (cold).
Arkhangelsk London was founded population area weather river sea
How can we get to London from Arkhangelsk? Means of transport: on by
Useful words: It will take me (one hour, five days...) to take (a bus, a car,...) to cross (a sea, a country,...) to change (a train, a plane,...) to get on / off to fly above for a change
Arkhangelsk S.-Petersburg Moscow London
Цели урока: - развитие иноязычной компетенции в совокупности её составляющих: 1. речевой 2. языковой 3. социокультурной 4. компенсаторной 5. учебно-познавательной - развитие самостоятельности учащихся, их творческих способностей
Задачи урока: - обобщить изученный лексический и грамматический материал: - изучить с учащимися географический и исторический материал по темам "Лондон" и "Архангельск". - показать возможность создания урока с применением ИКТ - побудить учащихся к сравнению основных позиций Лондона и Архангельска используя степени сравнения прилагательных. - вовлечение максимального количества учащихся в работу на уроке
Принципы, положенные в создание урока: - приоритет коммуникативной цели в обучении; - соблюдение деятельного характера ( деятельность, основанная на непроизвольной и произвольной основах); - ориентация на личность учащихся (проявляется в осознании школьниками собственного участия в процессе обучения); - жизненный опыт учащихся; - использование современных технологий в совместной деятельности учителя и ученика;
Ожидаемые результаты: - владение лексикой по теме; - создание проектной работы (домашнее задание к уроку); - создание мини-проектов на уроке по изученным темам;
-Урок создан при помощи программного обеспечения MS PowerPoint и интернет ресурсов - Может быть использован для УМК различных авторов. -Автор урока Вихрева Нина Борисовна, МОУ СОШ 62 г. Архангельск.