Цели урока: Развивающая цель: развитие языковой догадки, способности к обобщению и логическому мышлению. Воспитательная цель: воспитание уважительного.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
My pet Skills: 1. reading 2. speaking 3. listening.
Advertisements

Презентация к уроку английского языка 23 в 3 классе по учебнику М.З. Биболетовой Учитель английского языка МБОУ СОШ 2 с. Александров-Гай Саратовской области.
Name numerals from 11 to 100!
Запиши словами Выбери нужное слово 1.Do you have much / many tea for breakfast? 2.Have they many / much friends? 3.Pam hasnt got.
Happy green lessons Happy green lessons UNIT 2. Eight Friends Eight Friends to not s s
А) This cat likes to play with the ball. a)The frogs cannot fly. b)I am a grey mouse. I have a house. d) We are monkeys. We can jump and run. e) I am not.
Project «MY PET». Проектная работа «МОЙ ПИТОМЕЦ». Мастер-класс подготовила учитель английского языка 1 кв. категории Мокеева О.Н.
What pet do you want to have? 3 класс Автор: Агалакова Татьяна Анатольевна МКОУ «ООШ 23» с. Новокрещенка.
ANIMALS ГОУ СОШ 483 с углубленным изучением информатики Выборгского района Санкт-Петербурга учитель английского языка Гуркина Наталья Николаевна.
Lesson 27 Выполнила: Скрипалева Ирина Васильевна, учитель иностранных языков МБОУ СОШ 2.
On a farmIn the zooIn the forest 1) Have you got a pet? 2) Whats its name? 3) What does it like to eat? 4) What is it like? 5) What can it do?
[h], [h], [h] [n], [n], [n] [z], [z], [z] [ei], [ei], [ei] [v ], [ v], [v] [f ], [ f ], [ f] [k ], [k ], [ k] [ g ], [ g ], [ g ] [ai], [ai], [ai] [m],
My pet Do you know the words? to play the piano to drive a car.
My cat His name is Lyova. He is five. He is little. He is orange and white.
Саратов, 2011 Проектно-ознакомительный урок в 3 «Б» классе по теме: «Мой лучший друг: кошка или собака» Учитель: Лучкина А.В. Электронный журнал "Конференц-зал"
Повелительное наклонение глагола. Задачи урока: Повторить лексику (цвета). Повторить правила чтения гласных е и u. Повторить правила образования и употребления.
Guess what my pet is!. My pet 1. I have a pet. 2. His name is Willy. 3. Willy is not big, he is only three. 4. Willy is kind, beautiful and very clever.
ABOUT MYSELF. My name is Kate. I am 7. I go to school.
Lets remember the English sounds and words. [s]: hamster, pets, takes, most [s]: hamster, pets, takes, most [z]: is, isnt, names, brothers, visit [z]:
This animal is very big. It is grey and may be white. It has a very long nose. It lives in Africa. It likes to eat leaves and grass. This animal lives.
Транксрипт:

Цели урока: Развивающая цель: развитие языковой догадки, способности к обобщению и логическому мышлению. Воспитательная цель: воспитание уважительного отношения к природе и животным. Учебная цель : развитие речевого умения ( монологическая речь). Сопутствующие задачи: 1. формирование навыков чтения(на); 2. совершенствование грамматических навыков (отрицательные конструкции they don`t…); 3. Развитие умения аудировать.

Ход урока:

What pet has Jill got? warm I love my cat It`s warm and fat My саt is grey It likes to play.

cat, fat, my cat I love my cat. warm warm and fat It`s warm and fat. grey,play My cat is grey. It likes to play.

на = … tea, teacher, jeans, please.

I have got a pet. It is smart and funny. It is not sad. It can jump, run and swim. It can`t speak and read. It likes to eat. It likes meat, ham and porridge. It does not like ice-cream. My pet`s name is Jack. It can say bow- wow.

What pet has Jim got? Is it smart? Is it sad? Does Jack like meat? Do dogs like tea?

Jump as frogs Run as dogs Swim as fish Go as ducks Go as penguins

What pet has Mr. Greenwood got?

What does the parrot like to eat? Does he like fish? Can he fly?

And what about you? Have you got a pet? What pet have you got?

Home-work: write down a story about your pet. Raise your head, Jump up high Wave your hand and say: Good buy.