Мужской голос воспринимается легче,чем женский и детский Восприятие Вначале-100% В середине- 40% В конце – 70% Ориентир: без зрительной опоры - 1,5- 3 мин.; с опорой – до 5 мин.
Followactivity Beforeactivity Whileactivity
Key words Title Predicting what it can be about Before questions Lexical ex. Etc.???
Articulating while listening Guessing unknown words General idea Bingo game Fill in gaps Video Pictures Activity sheets True or false Etc.???
Title General idea Put pictures in order True or false Fill in gaps Answer questions Retell the story Etc.???
NB! Voxopop Youtube
For teachers How to Be a Good Listener: Good Listeners: Active Listening ( Active Listening ( ESL / ELT listening comprehension - 5th grade ( Explore the presentation Using audio resources ( Explore Voxopop ( Have a look at Voxopop ( Listen and write dictation ( Read about it. Go to Read the following discussionwww.bbc.co.uk What do you think is the best way to improve academic listening skills? ml. ml Explore YouTube ( Have a look at Explore VOA Special English (
Источники информации Митюгина Т.Г. Аудирование. Психологические основы и методика работы (конспект лекции для учителей). Пассов Е. И. Программа концепция коммуникативного иноязычного образования. М.: Просвещение, Рыбина О. В. Обучение аудированию на уроках иностранного языка // Образование в современной школе Соловова Е.Н., Апальков В.Г. Развитие и контроль коммуникативных умений: традиции и перспективы. М.: Педагогический университет «Первое сентября»2006. Юрцун О.В. «Возможности аудирования, как вида речевой деятельности в формировании языковой компетенции» Мошкина И.И.«Аудирование.Теория и методика преподавания n.ru/board.aspx?cat_no=14410&tmpl=Thread&BoardId=15211&ThreadId=165237&page=0http:// n.ru/board.aspx?cat_no=14410&tmpl=Thread&BoardId=15211&ThreadId=165237&page= Материалы Мастер – класса Бабиной Е.И